
Η διαρκώς μειούμενη ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος στους νέους και η ραγδαία ανάπτυξη του στόλου θα οδηγήσουν στην υψηλότερη έλλειψη αξιωματικών της δεκαετίας το 2026, εκτιμά στο τελευταίο της «Manning Annual Review and Forecast report» η Drewry.
H Drewry σημειώνει στην έκθεσή της ότι η υφιστάμενη έλλειψη αξιωματικών ανέρχεται στο 3%, ποσοστό που κρίνεται διαχειρίσιμο και δεν επηρεάζει το κόστος στελέχωσης των πλοίων. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι ένας σημαντικός αριθμός πλοίων, ιδίως της κρουαζιέρας, παρέμειναν παροπλισμένα λόγω της πανδημίας.
Προς το 2026, ωστόσο, το χάσμα προσφοράς/ζήτησης αξιωματικών αναμένεται να επεκταθεί και να αγγίξει το 5% επί του συνόλου των αξιωματικών, ποσοστό που, εάν επιβεβαιωθεί, θα είναι το υψηλότερο από το 2013. Ο κύριος λόγος για τη μείωση της προσφοράς αξιωματικών είναι η ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος, η οποία υποχωρεί μεταξύ των νέων. Την πενταετία έως το 2016, η προσφορά ναυτικών διαθέσιμων για τα εμπορικά πλοία του παγκόσμιου στόλου αυξανόταν ετησίως με έναν μέσο ρυθμό 2,7%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry. Ωστόσο, την τελευταία πενταετία ο ρυθμός αυτός έχει μειωθεί στο 0,5%.
Ερευνητές της Drewry σημειώνουν ότι ο αρνητικός αντίκτυπος της πανδημίας στη ζωή στη θάλασσα ίσως επιταχύνει τα σχέδια συνταξιοδότησης των ναυτικών, ενώ άλλοι προτιμούν όλο και περισσότερο να εργαστούν στη στεριά. Παράλληλα σημειώνουν ότι, για αρκετά χρόνια, η εύρεση και η διατήρηση ικανών αξιωματικών κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη και δυστυχώς η κατάσταση αυτή μάλλον θα επιδεινωθεί τα προσεχή έτη.
Κατά την Drewry, εξαιρώντας τον αντίκτυπο της Covid, το μισθολογικό κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα αυξηθεί φέτος μόλις κατά 0,4%, όπως ακριβώς πέρυσι.
Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ