
H 31η Μαΐου παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη του «US driving season», περίοδο κατά την οποία η ζήτηση για βενζίνη αυξάνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η τάση αυτή διαρκεί περίπου τρεις μήνες, έως τις 6 Σεπτεμβρίου.
Οι εκτιμήσεις της ΕΙΑ για τη ζήτηση πετρελαίου στις ΗΠΑ την εβδομάδα έως την 21η Μαΐου αποτελούν μια καλή ένδειξη για το πού θα κινηθεί η ζήτηση πετρελαιοειδών τους επόμενους μήνες. Οι προμήθειες βενζίνης στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από τα 8,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 7 Μαΐου στα 9,224 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 14 Μαΐου, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τις 13 Μαρτίου 2020.
Σε νέα της ανάλυση η BIMCO σημειώνει ότι τα ημερήσια κρούσματα κορονοϊού υποχώρησαν από τις 300.000 τον Ιανουάριο σε 20.000 στις 25 Μαΐου, εξέλιξη η οποία, σε συνδυασμό με την επέκταση των εμβολιαστικών προγραμμάτων, θα δώσει ώθηση στη ζήτηση βενζίνης στα επίπεδα που είχαμε συνηθίσει προ πανδημίας.
«H BIMCO αναμένει ισχυρή άνοδο της ζήτησης για βενζίνη, η οποία θα ξεπεράσει τα επίπεδα προμηθειών του 2019», σημειώνει ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Ο ίδιος τονίζει ότι ένας επίσης σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της ζήτησης αποτελεί το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημα των Αμερικανών καταναλωτών έχει αυξηθεί σημαντικά ως απόρροια των μέτρων οικονομικής στήριξης της κυβέρνησης.
Τι μέλλει γενέσθαι για τη ζήτηση jet fuel
Από τις αρχές του έτους έως τις 25 Μαΐου, ο αριθμός των Αμερικανών επιβατών σε αεροπλάνα αθροιστικά έχει ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, ενώ είναι μειωμένος κατά 47% συγκριτικά με το 2019. Μπορεί οι διεθνείς πτήσεις να έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά, ωστόσο ο δρόμος προς την κανονικότητα είναι μακρύς. Συνεπώς, τα επίπεδα προμηθειών jet fuel παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, κάτι το οποίο θα «παγώσει» την ανάκαμψη της ζήτησης για πετρελαιοειδή στο σύνολό τους.
Ενδεικτικά, οι προμήθειες jet fuel την εβδομάδα έως τις 14 Μαΐου ήταν 1,19 εκατ. βαρέλια/ημέρα, αρκετά χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα, και συγκεκριμένα τα 1,77 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 10 Μαΐου 2019.
«Η επιστροφή της ζήτησης αμερικανικών πετρελαϊκών προϊόντων στα προ πανδημίας επίπεδα απαιτεί τη συνέχιση των διεθνών πτήσεων. Μέχρι να συμβεί αυτό, η μεταβλητότητα των ναύλων κυρίως θα προέρχεται από οποιεσδήποτε στρεβλώσεις στην αγορά», τονίζει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ