
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, η Σιγκαπούρη και η Ολλανδία συνεργάζονται από το 2019 προκειμένου να διερευνήσουν την αξιοποίηση και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e-Bill of Lading) στον εμπορικό δρόμο Ευρώπης-Άπω Ανατολής, στον οποίο οι λιμένες του Ρότερνταμ και της Σιγκαπούρης αντίστοιχα αποτελούν σημαντικούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, οι δύο λιμένες ολοκλήρωσαν μια δοκιμαστική εμπορευματική αποστολή χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική φορτωτική, προκειμένου να παρακολουθήσουν ζωντανά την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω αποστολή, η οποία αφορούσε τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων από το Βιετνάμ στο Ρότερνταμ μέσω της Σιγκαπούρης, εκτελέστηκε από την εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE), η έδρα της οποίας βρίσκεται στη Σιγκαπούρη.
Η εν λόγω δοκιμή κατέδειξε ότι η ηλεκτρονική φορτωτική που εκδίδεται από μια πλατφόρμα θα μπορούσε να πιστοποιηθεί και να υποστεί επεξεργασία από μια άλλη εμπορική ψηφιακή πλατφόρμα. Ωστόσο, προτού καταστεί η διευρυμένη χρήση αυτής της νέας επιλογής εφικτή, οι δύο χώρες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη νομοθεσία τους, ούτως ώστε, πέραν των έντυπων εγγράφων, η ηλεκτρονική φορτωτική να θεωρείται επίσης νομικά έγκυρη. Η Σιγκαπούρη έχει ήδη εναρμονίσει τη νομοθεσία της, ενώ η Ολλανδία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής έδειξαν ότι η ψηφιακή μεταβίβαση ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής εξοικονομεί χρόνο και βελτιώνει την αποδοτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις (εταιρεία τακτικών γραμμών και ο φορτωτής) που συνεργάστηκαν στην εκτέλεση της εν λόγω μεταφοράς μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής κατάφεραν να μειώσουν τον συνολικό χρόνο επεξεργασίας των απαραίτητων εγγράφων από τις 6 έως 10 ημέρες, που είναι ο μέσος όρος για τα έντυπα έγγραφα, σε λιγότερο από 24 ώρες. Μάλιστα, η Digital Container Shipping Association (DCSA) εκτιμά ότι, εάν η ηλεκτρονική φορτωτική υιοθετούνταν στο 50% των εμπορευματικών ναυτιλιακών μεταφορών, θα ήταν δυνατόν να εξοικονομούνται πάνω από $4 δισ. ετησίως.
Φωτό: Port of Rotterdam
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ