
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, η Σιγκαπούρη και η Ολλανδία συνεργάζονται από το 2019 προκειμένου να διερευνήσουν την αξιοποίηση και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e-Bill of Lading) στον εμπορικό δρόμο Ευρώπης-Άπω Ανατολής, στον οποίο οι λιμένες του Ρότερνταμ και της Σιγκαπούρης αντίστοιχα αποτελούν σημαντικούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, οι δύο λιμένες ολοκλήρωσαν μια δοκιμαστική εμπορευματική αποστολή χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική φορτωτική, προκειμένου να παρακολουθήσουν ζωντανά την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω αποστολή, η οποία αφορούσε τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων από το Βιετνάμ στο Ρότερνταμ μέσω της Σιγκαπούρης, εκτελέστηκε από την εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE), η έδρα της οποίας βρίσκεται στη Σιγκαπούρη.
Η εν λόγω δοκιμή κατέδειξε ότι η ηλεκτρονική φορτωτική που εκδίδεται από μια πλατφόρμα θα μπορούσε να πιστοποιηθεί και να υποστεί επεξεργασία από μια άλλη εμπορική ψηφιακή πλατφόρμα. Ωστόσο, προτού καταστεί η διευρυμένη χρήση αυτής της νέας επιλογής εφικτή, οι δύο χώρες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη νομοθεσία τους, ούτως ώστε, πέραν των έντυπων εγγράφων, η ηλεκτρονική φορτωτική να θεωρείται επίσης νομικά έγκυρη. Η Σιγκαπούρη έχει ήδη εναρμονίσει τη νομοθεσία της, ενώ η Ολλανδία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής έδειξαν ότι η ψηφιακή μεταβίβαση ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής εξοικονομεί χρόνο και βελτιώνει την αποδοτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις (εταιρεία τακτικών γραμμών και ο φορτωτής) που συνεργάστηκαν στην εκτέλεση της εν λόγω μεταφοράς μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής κατάφεραν να μειώσουν τον συνολικό χρόνο επεξεργασίας των απαραίτητων εγγράφων από τις 6 έως 10 ημέρες, που είναι ο μέσος όρος για τα έντυπα έγγραφα, σε λιγότερο από 24 ώρες. Μάλιστα, η Digital Container Shipping Association (DCSA) εκτιμά ότι, εάν η ηλεκτρονική φορτωτική υιοθετούνταν στο 50% των εμπορευματικών ναυτιλιακών μεταφορών, θα ήταν δυνατόν να εξοικονομούνται πάνω από $4 δισ. ετησίως.
Φωτό: Port of Rotterdam
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ