
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, η Σιγκαπούρη και η Ολλανδία συνεργάζονται από το 2019 προκειμένου να διερευνήσουν την αξιοποίηση και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e-Bill of Lading) στον εμπορικό δρόμο Ευρώπης-Άπω Ανατολής, στον οποίο οι λιμένες του Ρότερνταμ και της Σιγκαπούρης αντίστοιχα αποτελούν σημαντικούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, οι δύο λιμένες ολοκλήρωσαν μια δοκιμαστική εμπορευματική αποστολή χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική φορτωτική, προκειμένου να παρακολουθήσουν ζωντανά την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω αποστολή, η οποία αφορούσε τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων από το Βιετνάμ στο Ρότερνταμ μέσω της Σιγκαπούρης, εκτελέστηκε από την εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE), η έδρα της οποίας βρίσκεται στη Σιγκαπούρη.
Η εν λόγω δοκιμή κατέδειξε ότι η ηλεκτρονική φορτωτική που εκδίδεται από μια πλατφόρμα θα μπορούσε να πιστοποιηθεί και να υποστεί επεξεργασία από μια άλλη εμπορική ψηφιακή πλατφόρμα. Ωστόσο, προτού καταστεί η διευρυμένη χρήση αυτής της νέας επιλογής εφικτή, οι δύο χώρες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη νομοθεσία τους, ούτως ώστε, πέραν των έντυπων εγγράφων, η ηλεκτρονική φορτωτική να θεωρείται επίσης νομικά έγκυρη. Η Σιγκαπούρη έχει ήδη εναρμονίσει τη νομοθεσία της, ενώ η Ολλανδία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής έδειξαν ότι η ψηφιακή μεταβίβαση ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής εξοικονομεί χρόνο και βελτιώνει την αποδοτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις (εταιρεία τακτικών γραμμών και ο φορτωτής) που συνεργάστηκαν στην εκτέλεση της εν λόγω μεταφοράς μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής κατάφεραν να μειώσουν τον συνολικό χρόνο επεξεργασίας των απαραίτητων εγγράφων από τις 6 έως 10 ημέρες, που είναι ο μέσος όρος για τα έντυπα έγγραφα, σε λιγότερο από 24 ώρες. Μάλιστα, η Digital Container Shipping Association (DCSA) εκτιμά ότι, εάν η ηλεκτρονική φορτωτική υιοθετούνταν στο 50% των εμπορευματικών ναυτιλιακών μεταφορών, θα ήταν δυνατόν να εξοικονομούνται πάνω από $4 δισ. ετησίως.
Φωτό: Port of Rotterdam
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ