
Τα κράτη του G7 συμφώνησαν την Παρασκευή 21 Μαΐου να τερματίσουν την οικονομική στήριξη σε projects άνθρακα στο εξωτερικό έως το τέλος του 2021, με σκοπό να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων της κλιματικής αλλαγής.
Οι υπουργοί του G7 για το Κλίμα και το Περιβάλλον από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τον Καναδά, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή, επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για τον περιορισμό της ανόδου της θερμοκρασίας σε μόλις 1,5°C.
Σε ανακοινωθέν που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, οι υπουργοί των επτά χωρών δήλωσαν, μεταξύ άλλων, ότι: «Αναγνωρίζοντας ότι η παραγωγή ενέργειας και άνθρακα είναι η σημαντικότερη αιτία για την αύξηση της θερμοκρασίας παγκοσμίως, δεσμευόμαστε αυτή τη στιγμή να αναπτύξουμε ταχύτατα τις τεχνολογίες και τις πολιτικές οι οποίες θα επιταχύνουν περαιτέρω τη μετάβαση προς ένα απανθρακοποιημένο ενεργειακό σύστημα τη δεκαετία του 2030».
Σε αυτό το πλαίσιο, το Group δεσμεύτηκε «να προωθήσει τη διεθνή ροή δημοσίων και ιδιωτικών κεφαλαίων προς επενδύσεις που ευθυγραμμίζονται με τη Συμφωνία του Παρισιού και μακριά από παραγωγή ενέργειας με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, με σκοπό να υποστηριχθεί η ενεργειακή μετάβαση στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Παράλληλα τονίστηκε ότι θα καταργηθεί σταδιακά η κυβερνητική στήριξη προς τα ορυκτά καύσιμα πλούσια σε άνθρακα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, που θα βρίσκονται στη διακριτική ευχέρεια κάθε χώρας. Οι πρακτικές αυτές πρέπει να συνάδουν με μια σαφώς καθορισμένη πορεία προς την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τους μακροπρόθεσμους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού και τις πιο σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους που είναι διαθέσιμες.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ