
Στις 11 Μαΐου, η NYK έγινε η πρώτη ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει στην πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI), μια πλατφόρμα παροχής πληροφοριών που φιλοξενείται από τη Sustainable Shipping Initiative (SSI).
Η SRTI είναι μια πολυμερής πρωτοβουλία, η οποία αποτελείται από ναυτιλιακές εταιρείες, φορτωτές, επενδυτές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστές που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και έχουν ως βασικό σκοπό τη συμβολή σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η εν λόγω πρωτοβουλία προωθεί τη διαφάνεια στις ανακυκλώσεις πλοίων και παρέχει πληροφορίες σε πλοιοκτήτες και ναυλωτές, εκπροσώπους λιμένων και ναυπηγείων, παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, προϊόντων και εξοπλισμού καθώς και ναυτασφαλιστικούς οίκους, νηογνώμονες και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις για τη βιωσιμότητα.
Η διάθεση πληροφοριών γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του SRTI και αφορά τις πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων των πλοιοκτητών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αλλά και την πρόοδο που επιτυγχάνουν σε αυτόν τον τομέα.
Είναι γεγονός ότι τα πλοία είναι κατασκευασμένα από μεγάλες ποσότητες σιδήρου υψηλής ποιότητας και η κατάλληλη διάθεση τέτοιου είδους πολύτιμων ανακυκλώσιμων πόρων είναι υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη και την καθιέρωση μιας κυκλικής οικονομίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, η ελαχιστοποίηση των βιομηχανικών ατυχημάτων και της περιβαλλοντικής ρύπανσης κατά τη διάλυση ενός πλοίου είναι κρίσιμα θέματα, που έχουν προσελκύσει πρόσφατα το διεθνές ενδιαφέρον.
Η υπογραφή της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση πλοίων και η υιοθέτηση του πλαισίου της από τον IMO το 2009 έχουν οδηγήσει στη δραστηριοποίηση πολλών χωρών τα τελευταία χρόνια για την επικύρωση της Σύμβασης.
Ταυτόχρονα με τη συμμετοχή της στην SRTI, η NYK θα λάβει δράσεις για την προώθηση της υπεύθυνης ανακύκλωσης πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία θεωρεί την ασφάλεια, το περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα θέματα υψηλής προτεραιότητας για τη δημιουργία μιας υγιούς αλυσίδας εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ