
H Norsepower Oy Ltd., ο κορυφαίος πάροχος συστημάτων βοηθητικής πρόωσης που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια, ανακοίνωσε πως πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση πέντε κεκλιμένων Rotor Sails σε ένα νεότευκτο Very Large Ore Carrier (VLOC) το οποίο έχει ναυλωθεί από τη βραζιλιάνικη εταιρεία εξορύξεων Vale. Η πρώτη εγκατάσταση των καινοτόμων Rotor Sails της Norsepower σε φορτηγό πλοίο δείχνει πώς η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αρκετούς διαφορετικούς τύπους πλοίων προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
Το νεότευκτο VLOC χωρητικότητας 325.000 dwt ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Pan Ocean Ship Management και πρόκειται να εξοπλιστεί με πέντε Rotor Sails ύψους 24 μέτρων και διαμέτρου 4 μέτρων, ενώ θα διαθέτει και ένα υδραυλικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει την αλλαγή της κλίσης των ιστίων. Η Norsepower μελέτησε τα δρομολόγια που πρόκειται να εκτελεί το πλοίο και εκτιμά ότι το σύστημα των Rotor Sails θα μπορούσε να αυξήσει την ενεργειακή απόδοση του πλοίου έως και κατά 8%, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και κατά 3.400 τόνους ετησίως.
Όσο η διεθνής πίεση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει να αυξάνεται, η αξιοποίηση του ανέμου για την παραγωγή πρόωσης και τη μείωση των καταναλώσεων και των εκπομπών αποτελεί μια βιώσιμη λύση για την συμμόρφωση με επικείμενες ρυθμιστικές οδηγίες όπως οι δείκτες EEXI και CII.
Φωτό: Vale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ