
H Norsepower Oy Ltd., ο κορυφαίος πάροχος συστημάτων βοηθητικής πρόωσης που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια, ανακοίνωσε πως πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση πέντε κεκλιμένων Rotor Sails σε ένα νεότευκτο Very Large Ore Carrier (VLOC) το οποίο έχει ναυλωθεί από τη βραζιλιάνικη εταιρεία εξορύξεων Vale. Η πρώτη εγκατάσταση των καινοτόμων Rotor Sails της Norsepower σε φορτηγό πλοίο δείχνει πώς η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αρκετούς διαφορετικούς τύπους πλοίων προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
Το νεότευκτο VLOC χωρητικότητας 325.000 dwt ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Pan Ocean Ship Management και πρόκειται να εξοπλιστεί με πέντε Rotor Sails ύψους 24 μέτρων και διαμέτρου 4 μέτρων, ενώ θα διαθέτει και ένα υδραυλικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει την αλλαγή της κλίσης των ιστίων. Η Norsepower μελέτησε τα δρομολόγια που πρόκειται να εκτελεί το πλοίο και εκτιμά ότι το σύστημα των Rotor Sails θα μπορούσε να αυξήσει την ενεργειακή απόδοση του πλοίου έως και κατά 8%, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και κατά 3.400 τόνους ετησίως.
Όσο η διεθνής πίεση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει να αυξάνεται, η αξιοποίηση του ανέμου για την παραγωγή πρόωσης και τη μείωση των καταναλώσεων και των εκπομπών αποτελεί μια βιώσιμη λύση για την συμμόρφωση με επικείμενες ρυθμιστικές οδηγίες όπως οι δείκτες EEXI και CII.
Φωτό: Vale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ