
Το λιμάνι του Plaquemines, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών στις εκβολές του ποταμού Μισισιπή, 50 μίλια από τον Κόλπο του Μεξικού, και ο παγκόσμιος διαχειριστής τερματικών ΑPM Terminals ανακοίνωσαν μια συμφωνία βάσει της οποίας θα εργαστούν από κοινού και θα συζητήσουν τόσο αναφορικά με τον μελλοντικό σχεδιασμό του λιμένα και των τερματικών εγκαταστάσεών του (Plaquemines Port Harbor and Terminal District ‒ PPHTD), αλλά και το ενδεχόμενο η θυγατρική της Maersk να αναλάβει μελλοντικά τη διαχείρισή του.
Το νέο τερματικό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Plaquemines, που βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο ανάπτυξης, αναμένεται να μετατραπεί σε ένα διατροπικό τερματικό τελευταίας τεχνολογίας, το οποίο θα είναι ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες εξαγωγέων και εισαγωγέων μέσω των πολλαπλών συνδέσεων με ενδοχώρια μέσα μεταφοράς (τρένο, φορτηγό, φορτηγίδα). Προσώρας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της APMT, η συμφωνία αφορά τη διεξαγωγή επίσημων συζητήσεων, κατά τη διάρκεια των οποίων αμφότερα τα μέρη θα διεξάγουν πολλαπλές μελέτες πριν καταλήξουν σε κάποια επενδυτική απόφαση.
Το σχεδιαζόμενο τερματικό αναμένεται να είναι φιλικό προς το περιβάλλον και να τροφοδοτείται από έναν συνδυασμό LNG και ηλεκτρικής ενέργειας. Η έκτασή του θα φτάσει έως και τα 1.000 στρέμματα, ενώ η θαλάσσια πρόσοψή του στον ποταμό Μισισιπή τα 8.200 πόδια. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην αξιοποίηση σύγχρονων υποδομών τελευταίας τεχνολογίας, ικανών να αντέχουν σε ισχυρές καταιγίδες και ανέμους. Η πρώτη φάση της κατασκευής αναμένεται να διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ με το πέρας αυτής το τερματικό θα είναι ικανό να διαχειριστεί πλοία χωρητικότητας έως και 22.000 TEUs. Εφόσον χρειαστεί, η χωρητικότητά του δύναται να επεκταθεί περαιτέρω.
Φωτό: M Anink/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ