
 
															Μια ευρεία δέσμη κατευθυντήριων γραμμών εκδόθηκαν πρόσφατα με στόχο να βοηθηθούν οι εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ακόμα είναι αποκλεισμένοι στα πλοία λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Το Human Rights Due Diligence Tool αποτελεί κοινή πρωτοβουλία των UN Global Compact (UNGC), Office of the High Commissioner for Human Rights (UN Human Rights), International Labour Organization (ILO) και International Maritime Organization (IMO). Οι συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές εκδόθηκαν εν μέσω ανησυχιών ότι ο αριθμός των αποκλεισμένων ναυτικών ενδέχεται να εκτοξευτεί από 200.000 τώρα στα προηγούμενα επίπεδα των 400.000 του Σεπτεμβρίου 2020, όταν η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων ήταν στο αποκορύφωμά της.
Οι οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία ελπίζουν ότι το εργαλείο αυτό θα βοηθήσει προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών και οι εργασιακές συνθήκες στα πλοία συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές.
Με αφορμή την έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών, ο κ. Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, σημειώνει τα εξής: «Οι ναυτικοί βρίσκονται στην καρδιά της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Βρίσκονται επίσης στο έλεος των περιορισμών του COVID-19 για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις. Αυτό έχει οδηγήσει στην αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού εκατοντάδων χιλιάδων ναυτικών, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να παραμένουν στα πλοία πέραν των όσων ορίζουν οι συμβάσεις τους. Εναπόκειται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλίας και σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα να διασφαλίσουν την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών. Αυτό το εργαλείο είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, παρέχοντας μια πρακτική προσέγγιση για τους ιδιοκτήτες φορτίου, τους ναυλωτές και τους παρόχους υπηρεσιών logistics ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών και να διασφαλίζουν ότι έχουν προτεραιότητα, καθώς εργάζονται για την παράδοση απαραίτητων αγαθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα πλοία, δείγμα της προσαρμοστικότητάς τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Υπό αυτό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ