
Μια ευρεία δέσμη κατευθυντήριων γραμμών εκδόθηκαν πρόσφατα με στόχο να βοηθηθούν οι εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ακόμα είναι αποκλεισμένοι στα πλοία λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Το Human Rights Due Diligence Tool αποτελεί κοινή πρωτοβουλία των UN Global Compact (UNGC), Office of the High Commissioner for Human Rights (UN Human Rights), International Labour Organization (ILO) και International Maritime Organization (IMO). Οι συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές εκδόθηκαν εν μέσω ανησυχιών ότι ο αριθμός των αποκλεισμένων ναυτικών ενδέχεται να εκτοξευτεί από 200.000 τώρα στα προηγούμενα επίπεδα των 400.000 του Σεπτεμβρίου 2020, όταν η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων ήταν στο αποκορύφωμά της.
Οι οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία ελπίζουν ότι το εργαλείο αυτό θα βοηθήσει προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών και οι εργασιακές συνθήκες στα πλοία συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές.
Με αφορμή την έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών, ο κ. Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, σημειώνει τα εξής: «Οι ναυτικοί βρίσκονται στην καρδιά της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Βρίσκονται επίσης στο έλεος των περιορισμών του COVID-19 για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις. Αυτό έχει οδηγήσει στην αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού εκατοντάδων χιλιάδων ναυτικών, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να παραμένουν στα πλοία πέραν των όσων ορίζουν οι συμβάσεις τους. Εναπόκειται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλίας και σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα να διασφαλίσουν την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών. Αυτό το εργαλείο είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, παρέχοντας μια πρακτική προσέγγιση για τους ιδιοκτήτες φορτίου, τους ναυλωτές και τους παρόχους υπηρεσιών logistics ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών και να διασφαλίζουν ότι έχουν προτεραιότητα, καθώς εργάζονται για την παράδοση απαραίτητων αγαθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ