
Tα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια ίσως αναγκαστούν να εξέλθουν της αγοράς λόγω των αυξημένων περιβαλλοντικών νομοθεσιών της ναυτιλίας και των τεχνολογικών απαιτήσεων προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων.
Το ανωτέρω αναφέρει η Euronav στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του έτους. Χαρακτηριστικά η εταιρεία τονίζει στην ανακοίνωσή της ότι το orderbook των VLCCs απαρτίζεται κατά το 1/4 από πλοία διπλού καυσίμου. Παράλληλα σημειώνεται ότι, καθώς οι χρηματοδότες της ναυτιλίας έχουν στραμμένη την προσοχή τους σε projects μείωσης των εκπομπών και δεδομένου ότι το 1/4 του υφιστάμενου στόλου τόσο των VLCCs όσο και των Suezmaxes είναι άνω των 15 ετών και καταναλώνουν 22% περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι τα νεότερα πλοία, το παλαιότερο τονάζ θα δεχτεί πιέσεις.
Ακόμη, στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται για το «παράνομο εμπόριο» υγρών φορτίων μεταξύ Ιράν και Βενεζουέλας, δεδομένων των αμερικανικών κυρώσεων. Αντί να κατευθύνονται στις μονάδες ανακύκλωσης, τα πλοία αυτά πωλούνται σε ιδιώτες διαχειριστές και, σύμφωνα με στοιχεία της Gibson από το 2019, 83 παλαιότερα VLCCs έχουν αλλάξει χέρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ