
Η αγορά ξηρού φορτίου παραμένει ισχυρή, και μάλιστα όχι μόνο για τα μεγαλύτερα μεγέθη, όπως τα Capesizes. Οι αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών, που ευνοούν κατά κύριο λόγο τα μεσαίου μεγέθους bulkers, όπως τα Handymaxes και τα Panamaxes, έχουν πυροδοτήσει μια αύξηση στα τονομίλια κατά το α΄ τρίμηνο, σημειώνει σε ανάλυσή της η BIMCO. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τονομίλια που παρήχθησαν από τις εξαγωγές χονδροειδών σιτηρών των ΗΠΑ αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 198,3%, αγγίζοντας τα $154 δισ.
«Η αγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει την ισχυρή απόδοσή της και υποστηρίζεται εν μέρει από την υψηλή ζήτηση για εμπόριο σιτηρών, με τις ΗΠΑ να παρέχουν σημαντικό μέρος της στήριξης. Μόνο τον Μάρτιο, οι αμερικανικές εξαγωγές χονδροειδών σιτηρών ισοδυναμούσαν με ναυλώσεις 123 Panamaxes, εκ των οποίων περίπου τα 2/3 κατευθύνθηκαν προς την Άπω Ανατολή», τονίζει στην ανάλυση ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Οι εν λόγω εξαγωγές έφτασαν τους 9,2 εκατ. τόνους και συνολικά το Q1 άγγιξαν τους 21,3 εκατ. τόνους. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση τριμήνου και για αύξηση 120% συγκριτικά με το Q1 του 2020. Η Κίνα αποτελεί μέχρι στιγμής φέτος τον μεγαλύτερο αγοραστή αμερικανικών σιτηρών, έχοντας εισαγάγει 6,2 εκατ. τόνους και αφήνοντας πίσω τις πολύ χαμηλές εισαγωγές των προηγούμενων ετών, απόρροια των εμπορικών διενέξεων των δύο κρατών. Ιαπωνία και Νότια Κορέα επίσης αποτέλεσαν το α΄ τρίμηνο σημαντικούς εισαγωγείς αμερικανικών σιτηρών, καθώς παρέλαβαν αντίστοιχα 4,3 εκατ. τόνους και 1,7 εκατ. τόνους σιτηρών, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Φωτό: Αmogh Μanjunath/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ