
Το International Advisory Panel για την Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας (ΙΑP), το οποίο συστάθηκε τον Ιούλιο του 2020 από το Θαλάσσιο Ίδρυμα της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation ‒ SMF), με την υποστήριξη της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης (ΜPA), υπέβαλε τις προτάσεις του στην κυβέρνηση της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, το IAP έχει αναγνωρίσει εννέα μονοπάτια για τη θαλάσσια απανθρακοποίηση, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται προτάσεις θεσμικές, προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση, αλλά και τρόποι με τους οποίους ο ναυτιλιακός κλάδος της Σιγκαπούρης μπορεί να συμβάλει στην εν λόγω προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το όραμα του ΙΑP αποσκοπεί στην υποστήριξη του ναυτιλιακού κλάδου της Σιγκαπούρης προκειμένου να πετύχει ή ακόμα και να υπερβεί τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) για το 2030 και το 2050 αντίστοιχα. Σε αυτό το πλαίσιο, μεταξύ άλλων, το ΙΑP προτείνει:
· Τη διαμόρφωση μέτρων αναφορικά με τα αέρια του θερμοκηπίου (GHG), όπως θέσπιση κοινά αποδεκτού τρόπου μέτρησής τους, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι αναληφθείσες δράσεις έχουν πραγματικό και διαρκή θετικό αντίκτυπο.
· Τον καθορισμό προτύπων αναφορικά με παράγοντες λειτουργικούς, τεχνικούς και ασφαλείας.
· Την πιλοτική εφαρμογή καινοτομιών στον τεχνικό, επιχειρησιακό και ψηφιακό τομέα.
· Τη δημιουργία επιλεγμένων υποδομών για την υποστήριξη των εν λόγω καινοτομιών.
· Την ανάπτυξη κινήτρων σε εθνικό, περιφερειακό ή παγκόσμιο επίπεδο, σε συνδυασμό με πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα, για την εφαρμογή λύσεων που αφορούν την αποτελεσματικότητα των πλοίων και τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα.
· Τη διασύνδεση των ενδιαφερόμενων μερών σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να διαμοιραστούν η γνώση και η εφαρμογή των δράσεων.
Για την επίτευξη του ανωτέρω οράματος, το ΙΑP συστήνει οι προσπάθειες να επικεντρωθούν σε τέσσερις στρατηγικούς στόχους: 1) την εναρμόνιση των προτύπων, 2) την εφαρμογή νέων λύσεων, 3) τη χρηματοδότηση νέων έργων με συγκεκριμένα (πράσινα) κριτήρια και μηχανισμούς και 4) την ανάπτυξη συνεργασιών.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η υποστήριξη των παραπάνω στόχων θα συμβάλει στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, η οποία αποτελεί παγκόσμια φιλοδοξία και συλλογική ευθύνη. Η Σιγκαπούρη, από τη μεριά της, δεσμεύεται να επιτελέσει τον ρόλο της σε αυτόν τον σκοπό, υποστηρίζοντας τον ΙΜΟ και τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα στην ανάληψη δράσεων για το κλίμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ