
Την Παρασκευή 16 Απριλίου, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα Capesizes άγγιξαν τα $28.520, φτάνοντας σε υψηλά δέκα ετών. Μέχρι στιγμής, από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι των Capesizes ανέρχονται σε $18.133, δείγμα της γενικότερης καλής ναυλαγοράς για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO.
Κοιτώντας τους ημερήσιους ναύλους τους πρώτους μήνες του 2021, προκύπτει ότι είναι αυξημένοι σε σχέση με αυτούς που κατεγράφησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ($18.025). Οι ναύλοι που καταγράφηκαν την Παρασκευή 16 Απριλίου είναι υψηλότεροι από το 2010, όταν και οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι ανήλθαν στα $33.298, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
O κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, τονίζει ότι οι κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων και τα μέτρα οικονομικής στήριξης πυροδοτούν την ανάκαμψη της αγοράς των dry. Μάλιστα η ανάκαμψη σε υψηλά δεκαετίας εντοπίζεται σε όλους τους τύπους bulkers και όχι μόνο στα Capesizes, προσθέτει ο κ. Sand.
Οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και σόγιας το α΄ τρίμηνο είναι αυξημένες κατά 7,9% (20,7 εκατ. τόνους) και 19% (3,4 εκατ. τόνους) συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εισαγωγές άνθρακα, που παρουσιάστηκαν ενισχυμένες κατά 9% το τετράμηνο Δεκέμβριος 2020 – Μάρτιος 2021 συγκριτικά με το τετράμηνο Δεκέμβριος 2019 – Μάρτιος 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ