
H νορβηγική ναυτιλιακή United European Car Carriers (UECC) παρέλαβε στις 12 Απριλίου στο ναυπηγείο Jiangnan Shipyard στη Σαγκάη το πρώτο από μια σειρά τριών υβριδικών PCTC πλοίων τα οποία θα χρησιμοποιούν καύσιμο LNG αλλά και μπαταρίες.
Τα πρωτοποριακά αυτά PCTC πλοία είναι σχεδιασμένα σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα κριτήρια ενεργειακής απόδοσης και ικανοποιούν τα πρότυπα Tier III του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών NOx στη Βαλτική και στη Βόρεια Θάλασσα. Και τα τρία πλοία θα είναι εξοπλισμένα με υβριδικά συστήματα μπαταριών, τα οποία θα τους επιτρέπουν να υπερβαίνουν κατά πολύ τον στόχο του ΙΜΟ για μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% έως το 2030.
Επιπλέον, τα πλοία θα διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG τόσο για την πρόωσή τους όσο και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Δεδομένου μάλιστα ότι στο μέλλον αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμα όλο και περισσότερα βιοκαύσιμα, η UECC σχεδιάζει να αυξήσει το ποσοστό των καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα αλλά και των συνθετικών καυσίμων στα μείγματα καυσίμων που θα χρησιμοποιεί στα πλοία της.
Με συνολικό μήκος 169 μ., πλάτος 28 μ. και δυνατότητα μεταφοράς 3.600 αυτοκινήτων σε 10 καταστρώματα, τα νέα PCTC πλοία διαθέτουν μεγάλη ευελιξία, καθώς, εκτός από οχήματα, θα μπορούν να μεταφέρουν και ένα ευρύ φάσμα γενικών φορτίων μεγάλου μεγέθους και βάρους.
Φωτό: www.uecc.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ