
H FMC (Federal Maritime Commission) των ΗΠΑ, σε διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποίησε πρόσφατα, όπως ανακοίνωσε, συζήτησε τα αποτελέσματα της εν εξελίξει έρευνας για τη συμπεριφορά και τις πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες τακτικών γραμμών που συμμετέχουν στις τρεις συμμαχίες (2M, OCEAN, and THE Alliance), αλλά και διαχειριστές τερματικών. Επιπροσθέτως, πέραν της παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των συμμαχιών, η αρχή συζήτησε το κατά πόσο οι πρακτικές των εν λόγω εταιρειών δυσχεραίνουν το αμερικανικό σύστημα διανομής και αν, ενδεχομένως, παραβιάζουν τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.
Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση υπό την προεδρία του Daniel B. Maffei, που διορίστηκε πρόσφατα επικεφαλής της αρχής από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν.
Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές του έτους αρκετά λιμάνια των ΗΠΑ αντιμετωπίζουν προβλήματα συμφόρησης, με μεγάλο αριθμό πλοίων να περιμένουν αρόδο προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Το γεγονός αυτό, πέραν του ότι δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια των εταιρειών τακτικών γραμμών, έχει επηρεάσει τη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τις τιμές των ναύλων, που έχουν εκτοξευτεί σε επίπεδα ρεκόρ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής, κ. Maffei, ενώ οι περισσότεροι συμμετέχοντες στις εφοδιαστικές αλυσίδες κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να αντεπεξέλθουν στην άνευ προηγουμένου αύξηση των εισαγωγών, υπάρχουν αναφορές ότι εταιρείες τακτικών γραμμών και διαχειριστές τερματικών επωφελούνται της κατάστασης ή αρνούνται την παροχή υπηρεσιών σε εξαγωγείς. Οι πρακτικές αυτές ενδεχομένως να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού και γι’ αυτόν τον λόγο η αρχή θα πρέπει να διερευνήσει την κατάσταση το συντομότερο δυνατόν.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η FMC αποτελεί τον ρυθμιστή της αμερικανικής ναυτιλιακής αγοράς και έναν εκ των τριών ρυθμιστικών αρχών (μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου) που έχουν εγκρίνει τις υφιστάμενες συμμαχίες στην αγορά τακτικών γραμμών.
Φωτό: William William/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ