
Σε συνέχεια της πολύ ισχυρής ανάκαμψης της αγοράς το β΄ εξάμηνο του 2020, οι ναύλοι των bulk carriers παρουσιάζουν σημαντική άνοδο και τους πρώτους μήνες του 2021. Ιδιαίτερα οι ναύλοι για τα Supramaxes και τα Handysizes καταγράφουν αυξητική τάση από τον Μάιο του 2020, αγγίζοντας υψηλά δεκαετίας τον περασμένο Μάρτιο, οδηγούμενοι κυρίως από την οικονομική ανάκαμψη σε πολλές χώρες, από την αύξηση της ζήτησης για ξηρά φορτία και από ορισμένες στρεβλώσεις στην προσφορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι spot ναύλοι για τα Handysizes (BHSI 38.000 dwt) και Supramaxes (BSI 58.000 dwt) κατά μέσο όρο κινήθηκαν στα $14.010 και $15.800/ημέρα το α΄ τρίμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 150% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα παραπάνω αναφέρει σε σημείωμά της η Pacific Basin Shipping Limited. H εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία σημειώνει ότι προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο όγκος ξηρών φορτίων που φορτώθηκε το α΄ τρίμηνο του 2021 κατέγραψε ετήσια αύξηση 9%, με την κινεζική ζήτηση να οδηγεί την αύξηση εισαγωγών κυρίως σιτηρών.
Οι παγκόσμιες φορτώσεις σιτηρών αυξήθηκαν το α΄ τρίμηνο κατά 15% φέτος, επωφελούμενες από τα επίπεδα ρεκόρ των αμερικανικών εξαγωγών σόγιας και καλαμποκιού.
Το διά θαλάσσης εμπόριο άνθρακα έχει ανακάμψει σε προ πανδημίας επίπεδα, οδηγούμενο εν μέρει από την αυξημένη ινδική ζήτηση και την εποχικότητα, σημειώνει η Pacific Basin.
Αναφορικά με την προσφορά, τονίζεται ότι ο ρυθμός καθαρής ανάπτυξης του στόλου έχει επιβραδυνθεί από τα μέσα του 2020 και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα έτη. Ενδεικτικά, το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου, ενώ ειδικά για τα Handysizes είναι στο 3,5%. Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμώνται από την Pacific Basin ότι θα μειωθούν το β΄ εξάμηνο του 2021 και το 2022. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις διαλύσεις, αναμένεται να οδηγήσει σε επιβραδυνόμενη ανάπτυξη του στόλου των bulk carriers.
«Παρά την ισχυρότερη ναυλαγορά και το γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ των τιμών νεότευκτων και second-hand, αναμένουμε ότι οι παραγγελίες θα παραμείνουν περιορισμένες λόγω της αβεβαιότητας που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί στον σχεδιασμό και στις τεχνολογίες των μελλοντικών πλοίων», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα. Αναφορά γίνεται επίσης και στον μεγάλο αριθμό πλοίων μεταφοράς αυστραλιανού άνθρακα που αναμένουν να ξεφορτώσουν στην Κίνα αλλά και στη συμφόρηση που παρατηρείται στα βραζιλιάνικα λιμάνια, εν μέρει λόγω της καθυστερημένης καλλιέργειας σόγιας στη χώρα της Νότιας Αμερικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ