
Σε συνέχεια της πολύ ισχυρής ανάκαμψης της αγοράς το β΄ εξάμηνο του 2020, οι ναύλοι των bulk carriers παρουσιάζουν σημαντική άνοδο και τους πρώτους μήνες του 2021. Ιδιαίτερα οι ναύλοι για τα Supramaxes και τα Handysizes καταγράφουν αυξητική τάση από τον Μάιο του 2020, αγγίζοντας υψηλά δεκαετίας τον περασμένο Μάρτιο, οδηγούμενοι κυρίως από την οικονομική ανάκαμψη σε πολλές χώρες, από την αύξηση της ζήτησης για ξηρά φορτία και από ορισμένες στρεβλώσεις στην προσφορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι spot ναύλοι για τα Handysizes (BHSI 38.000 dwt) και Supramaxes (BSI 58.000 dwt) κατά μέσο όρο κινήθηκαν στα $14.010 και $15.800/ημέρα το α΄ τρίμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 150% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα παραπάνω αναφέρει σε σημείωμά της η Pacific Basin Shipping Limited. H εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία σημειώνει ότι προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο όγκος ξηρών φορτίων που φορτώθηκε το α΄ τρίμηνο του 2021 κατέγραψε ετήσια αύξηση 9%, με την κινεζική ζήτηση να οδηγεί την αύξηση εισαγωγών κυρίως σιτηρών.
Οι παγκόσμιες φορτώσεις σιτηρών αυξήθηκαν το α΄ τρίμηνο κατά 15% φέτος, επωφελούμενες από τα επίπεδα ρεκόρ των αμερικανικών εξαγωγών σόγιας και καλαμποκιού.
Το διά θαλάσσης εμπόριο άνθρακα έχει ανακάμψει σε προ πανδημίας επίπεδα, οδηγούμενο εν μέρει από την αυξημένη ινδική ζήτηση και την εποχικότητα, σημειώνει η Pacific Basin.
Αναφορικά με την προσφορά, τονίζεται ότι ο ρυθμός καθαρής ανάπτυξης του στόλου έχει επιβραδυνθεί από τα μέσα του 2020 και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα έτη. Ενδεικτικά, το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου, ενώ ειδικά για τα Handysizes είναι στο 3,5%. Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμώνται από την Pacific Basin ότι θα μειωθούν το β΄ εξάμηνο του 2021 και το 2022. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις διαλύσεις, αναμένεται να οδηγήσει σε επιβραδυνόμενη ανάπτυξη του στόλου των bulk carriers.
«Παρά την ισχυρότερη ναυλαγορά και το γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ των τιμών νεότευκτων και second-hand, αναμένουμε ότι οι παραγγελίες θα παραμείνουν περιορισμένες λόγω της αβεβαιότητας που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί στον σχεδιασμό και στις τεχνολογίες των μελλοντικών πλοίων», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα. Αναφορά γίνεται επίσης και στον μεγάλο αριθμό πλοίων μεταφοράς αυστραλιανού άνθρακα που αναμένουν να ξεφορτώσουν στην Κίνα αλλά και στη συμφόρηση που παρατηρείται στα βραζιλιάνικα λιμάνια, εν μέρει λόγω της καθυστερημένης καλλιέργειας σόγιας στη χώρα της Νότιας Αμερικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ