
Ο πρωθυπουργός του Βιετνάμ, σύμφωνα με τα ΜΜΕ της χώρας, ενέκρινε σχέδιο για την κατασκευή του λιμένα Lien Chieu στο Ντα Νανγκ, το κόστος κατασκευής του οποίου θα ξεπεράσει τα 3,4 τρισ. VND ($147 εκατ.). H πόλη της Ντα Νανγκ, η οποία αναπτύχθηκε ταχύτατα κατά την περίοδο 2016-2019, φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε σημαντικό κοινωνικο-οικονομικό κέντρο τόσο για το Βιετνάμ όσο και για την Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ΑSEAN), μέσα από την ανάπτυξη τόσο των θαλάσσιων και λιμενικών υποδομών όσο και των υπηρεσιών logistics, που θα την καταστήσουν κόμβο των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Για την κατασκευή του νέου λιμένα Lien Chieu, περίπου το 87% της χρηματοδότησης θα προέλθει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Κατά την πρώτη φάση υλοποίησης του έργου, θα κατασκευαστεί η βασική υποδομή του λιμένα, οι αποβάθρες, οι κυματοθραύστες και οι υπόλοιπες βοηθητικές εγκαταστάσεις, ούτως ώστε με το πέρας των εργασιών το λιμάνι να μπορεί να διαχειριστεί πλοία χωρητικότητας 6.000 έως 8.000 TEUs.
Οι εργασίες κατασκευής εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2025. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με την κατασκευή του νέου λιμένα στο Lien Chieu, αναμένεται να αποσυμφορηθεί το μοναδικό έως και σήμερα εμπορικό λιμάνι της Ντα Νανγκ, το Tien Sa, το οποίο διαχειρίζεται ετησίως 8,6 εκατ. τόνους φορτίου και έως το 2023 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τη σχεδιασμένη χωρητικότητα των 12 εκατ. τόνων. Παράλληλα, το νέο λιμάνι θα ενισχύσει την περιφερειακή σύνδεση και θα συνεισφέρει στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη τόσο της Ντα Νανγκ όσο και της ευρύτερης περιοχής.
Η κυβέρνηση έχει ζητήσει από τη Λαϊκή Επιτροπή του Ντα Νανγκ να αξιολογήσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου και να συνεργαστεί με το Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να αναβαθμιστεί το δίκτυο μεταφορών που συνδέει την πόλη με το λιμάνι Lien Chieu.
Παράλληλα, στην περιοχή της Ντα Νανγκ έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός κέντρου logistics διεθνών προδιαγραφών από την εταιρεία διαμεταφορών (forwarder) Vinatrans Da Nang, σε μια έκταση άνω των 10.000 τ.μ. Η επένδυση της εταιρείας αναμένεται να φτάσει τα $5,2 εκατ., ενώ το υπό κατασκευή κέντρο logistics, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο της περιοχής, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021.
Φωτό: Son Vu Tran/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ