
Ο πρωθυπουργός του Βιετνάμ, σύμφωνα με τα ΜΜΕ της χώρας, ενέκρινε σχέδιο για την κατασκευή του λιμένα Lien Chieu στο Ντα Νανγκ, το κόστος κατασκευής του οποίου θα ξεπεράσει τα 3,4 τρισ. VND ($147 εκατ.). H πόλη της Ντα Νανγκ, η οποία αναπτύχθηκε ταχύτατα κατά την περίοδο 2016-2019, φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε σημαντικό κοινωνικο-οικονομικό κέντρο τόσο για το Βιετνάμ όσο και για την Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ΑSEAN), μέσα από την ανάπτυξη τόσο των θαλάσσιων και λιμενικών υποδομών όσο και των υπηρεσιών logistics, που θα την καταστήσουν κόμβο των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Για την κατασκευή του νέου λιμένα Lien Chieu, περίπου το 87% της χρηματοδότησης θα προέλθει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Κατά την πρώτη φάση υλοποίησης του έργου, θα κατασκευαστεί η βασική υποδομή του λιμένα, οι αποβάθρες, οι κυματοθραύστες και οι υπόλοιπες βοηθητικές εγκαταστάσεις, ούτως ώστε με το πέρας των εργασιών το λιμάνι να μπορεί να διαχειριστεί πλοία χωρητικότητας 6.000 έως 8.000 TEUs.
Οι εργασίες κατασκευής εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2025. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με την κατασκευή του νέου λιμένα στο Lien Chieu, αναμένεται να αποσυμφορηθεί το μοναδικό έως και σήμερα εμπορικό λιμάνι της Ντα Νανγκ, το Tien Sa, το οποίο διαχειρίζεται ετησίως 8,6 εκατ. τόνους φορτίου και έως το 2023 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τη σχεδιασμένη χωρητικότητα των 12 εκατ. τόνων. Παράλληλα, το νέο λιμάνι θα ενισχύσει την περιφερειακή σύνδεση και θα συνεισφέρει στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη τόσο της Ντα Νανγκ όσο και της ευρύτερης περιοχής.
Η κυβέρνηση έχει ζητήσει από τη Λαϊκή Επιτροπή του Ντα Νανγκ να αξιολογήσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου και να συνεργαστεί με το Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να αναβαθμιστεί το δίκτυο μεταφορών που συνδέει την πόλη με το λιμάνι Lien Chieu.
Παράλληλα, στην περιοχή της Ντα Νανγκ έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός κέντρου logistics διεθνών προδιαγραφών από την εταιρεία διαμεταφορών (forwarder) Vinatrans Da Nang, σε μια έκταση άνω των 10.000 τ.μ. Η επένδυση της εταιρείας αναμένεται να φτάσει τα $5,2 εκατ., ενώ το υπό κατασκευή κέντρο logistics, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο της περιοχής, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021.
Φωτό: Son Vu Tran/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ