
Η αδυναμία πρόσβασης αλλά και η ανάγκη προτεραιότητας των ναυτικών στους εμβολιασμούς συνεχίζει να απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, δεδομένου ότι ορισμένα κράτη απαιτούν όλο το πλήρωμα να έχει εμβολιαστεί πριν από την είσοδο του πλοίου στα λιμάνια τους.
Για μια ακόμη φορά οι ναυτικοί πέφτουν θύματα της έλλειψης μιας κοινής και στοχευμένης προσέγγισης από ηγέτες των κυβερνήσεων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης ανθρωπιστικής κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων, τονίζει με ανακοίνωσή της η INTERCARGO. Η νέα πρόκληση για τον εμβολιασμό των ναυτικών ήδη έχει αρχίσει να πλήττει την αγορά ξηρού φορτίου περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο δεδομένου ότι τα bulk carriers προσεγγίζουν διεθνώς πολλά περισσότερα λιμάνια σε σύγκριση με άλλους τύπους πλοίων, τονίζει επίσης η ΙNTERCARGO.
«Διαπιστώνουμε ότι η πρόταση ενός αριθμού κρατών με σημαντικούς λιμένες για εμβολιασμό όλων των μελών πληρώματος ενός πλοίου αποτελεί μια προϋπόθεση για την είσοδο των πλοίων στα λιμάνια τους, επιμένοντας παράλληλα σε εμβόλιο συγκεκριμένης εταιρείας. Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη βιομηχανία στο σύνολό της αν αναλογιστούμε το υψηλό ποσοστό ναυτικών που προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες χωρίς πρόσβαση σε κανένα εμβόλιο», δηλώνει ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO.
O ίδιος σημειώνει ότι η συνεργασία για ένα παγκόσμιο εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς υπό την επίβλεψη του ΠΟΥ και η διαθεσιμότητα εγκεκριμένων εμβολίων από τον ΠΟΥ σε ναυτικούς στις χώρες τους αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα.
Στην ανακοίνωση της INTERCARGO γίνεται λόγος και στην πρόσφατη τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ Kitack Lim για την επίλυση των ζητημάτων των εμβολιασμών των ναυτικών και των αλλαγών πληρωμάτων αλλά και στην πρόσφατη έκκληση πέντε οργανισμών των Ηνωμένων Εθνών για την προτεραιότητα που θα πρέπει να δοθεί στους εμβολιασμούς στους εργαζομένους στις μεταφορές δεδομένου του σημαντικού τους ρόλου για την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη μετά το πέρας της πανδημίας.
«Η INTERCARGO συμμετέχει στο κοινό Vaccination Taskforce που έχει αναπτύξει η ναυτιλιακή βιομηχανία με επικεφαλής το International Chamber of Shipping που στόχο έχει την παροχή ξεκάθαρων λύσεων και συγκεκριμένων κατευθυντήριων γραμμών για την αυξανόμενα περίπλοκη κατάσταση που βιώνουμε.[…] Οι ναυτικοί οι οποίοι δεν έχουν καταφέρει να εμβολιαστούν ακόμη θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν από και προς την πατρίδα τους και τον τόπο εργασίας τους χωρίς περιορισμούς», καταλήγει ο κ. Φαφαλιός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ