
Η αδυναμία πρόσβασης αλλά και η ανάγκη προτεραιότητας των ναυτικών στους εμβολιασμούς συνεχίζει να απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, δεδομένου ότι ορισμένα κράτη απαιτούν όλο το πλήρωμα να έχει εμβολιαστεί πριν από την είσοδο του πλοίου στα λιμάνια τους.
Για μια ακόμη φορά οι ναυτικοί πέφτουν θύματα της έλλειψης μιας κοινής και στοχευμένης προσέγγισης από ηγέτες των κυβερνήσεων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης ανθρωπιστικής κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων, τονίζει με ανακοίνωσή της η INTERCARGO. Η νέα πρόκληση για τον εμβολιασμό των ναυτικών ήδη έχει αρχίσει να πλήττει την αγορά ξηρού φορτίου περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο δεδομένου ότι τα bulk carriers προσεγγίζουν διεθνώς πολλά περισσότερα λιμάνια σε σύγκριση με άλλους τύπους πλοίων, τονίζει επίσης η ΙNTERCARGO.
«Διαπιστώνουμε ότι η πρόταση ενός αριθμού κρατών με σημαντικούς λιμένες για εμβολιασμό όλων των μελών πληρώματος ενός πλοίου αποτελεί μια προϋπόθεση για την είσοδο των πλοίων στα λιμάνια τους, επιμένοντας παράλληλα σε εμβόλιο συγκεκριμένης εταιρείας. Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη βιομηχανία στο σύνολό της αν αναλογιστούμε το υψηλό ποσοστό ναυτικών που προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες χωρίς πρόσβαση σε κανένα εμβόλιο», δηλώνει ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO.
O ίδιος σημειώνει ότι η συνεργασία για ένα παγκόσμιο εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς υπό την επίβλεψη του ΠΟΥ και η διαθεσιμότητα εγκεκριμένων εμβολίων από τον ΠΟΥ σε ναυτικούς στις χώρες τους αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα.
Στην ανακοίνωση της INTERCARGO γίνεται λόγος και στην πρόσφατη τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ Kitack Lim για την επίλυση των ζητημάτων των εμβολιασμών των ναυτικών και των αλλαγών πληρωμάτων αλλά και στην πρόσφατη έκκληση πέντε οργανισμών των Ηνωμένων Εθνών για την προτεραιότητα που θα πρέπει να δοθεί στους εμβολιασμούς στους εργαζομένους στις μεταφορές δεδομένου του σημαντικού τους ρόλου για την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη μετά το πέρας της πανδημίας.
«Η INTERCARGO συμμετέχει στο κοινό Vaccination Taskforce που έχει αναπτύξει η ναυτιλιακή βιομηχανία με επικεφαλής το International Chamber of Shipping που στόχο έχει την παροχή ξεκάθαρων λύσεων και συγκεκριμένων κατευθυντήριων γραμμών για την αυξανόμενα περίπλοκη κατάσταση που βιώνουμε.[…] Οι ναυτικοί οι οποίοι δεν έχουν καταφέρει να εμβολιαστούν ακόμη θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν από και προς την πατρίδα τους και τον τόπο εργασίας τους χωρίς περιορισμούς», καταλήγει ο κ. Φαφαλιός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Η ανάπτυξη της πρώτης παγκοσμίως πλωτής μονάδας που μετατρέπει την αμμωνία σε υδρογόνο έγινε πραγματικότητα. Η Höegh Evi και η Wärtsilä Gas Solutions, μαζί…
Ασταμάτητη παραμένει η δραστηριότητα της Dynacom στις παραγγελίες πλοίων. Ειδικότερα, όπως καταδεικνύουν δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Dynacom προχώρησε σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας…
Tην υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την απόκτηση του 100% της τουρκικής εταιρείας logistics Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi ανακοίνωσε η CEVA…
Η Vsltec, μια καινοτόμος startup παροχής υπηρεσιών τεχνολογίας για τη ναυτιλία με έδρα την Ελλάδα, που μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές…
Για την ανάγκη ανανέωσης του στόλου των bulk carriers και τις τάσεις που διαμορφώνονται στη ναυλαγορά μίλησε ο κ. Kώστας Δελαπόρτας, CEO της DryDel…
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2025, καταγράφοντας ετήσια άνοδο κατά 4,8%, σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ