
«Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να συμφωνήσουν σε κοινούς κανόνες για να καθορίσουν πόσο “πράσινη” είναι μια οικονομική επένδυση», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών μετά από συνομιλίες με τον Τζον Κέρι, απεσταλμένο του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν για το Κλίμα.
Ο Bruno Le Maire δήλωσε ότι, εκτός από μια κοινή ταξινόμηση για πράσινες επενδύσεις, είναι σημαντικό να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με την Ουάσιγκτον σχετικά με τις αναγκαίες προσαρμογές από την επιβολή του φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πρότεινα στον [ειδικό απεσταλμένο] Τζον Κέρι η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες να τηρούν την ίδια ταξινόμηση», δήλωσε ο Le Maire σε συνέντευξη Τύπου. «Θα ήταν κρίμα αν στο τέλος της ημέρας είχαμε διαφορετικούς κανόνες στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό θα αποτελούσε πηγή σημαντικής σύγχυσης μεταξύ των δύο ηπείρων μας».
Ερωτηθείς για να απαντήσει στη χωριστή πρόταση για τον φόρο άνθρακα, ο Κέρι ανέφερε ότι η Ουάσιγκτον γνώριζε ότι ορισμένες χώρες ερευνούσαν μια τέτοια πρόταση.
Ο φόρος στις εισαγωγές άνθρακα αφορά τέλη εισαγωγής που επιβάλλονται από χώρες που φορολογούν άνθρακα, στην προκειμένη περίπτωση η ΕΕ, σε αγαθά που κατασκευάζονται σε χώρες που δεν φορολογούν τη χρήση άνθρακα. Για παράδειγμα, εάν μια ελληνική εταιρεία εισάγει χάλυβα που κατασκευάζεται εντός της ΕΕ, η χαλυβουργική εταιρεία θα έχει ήδη πληρώσει τον σχετικό φόρο της που έχει επιβληθεί από τις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν η ελληνική εταιρεία εισάγει κινεζικό χάλυβα, αυτός θα είναι φθηνότερος, επειδή η Κίνα δεν επιβάλλει αντίστοιχη εισφορά άνθρακα. Με την εφαρμογή του μηχανισμού προσαρμογής άνθρακα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, οι Κινέζοι χαλυβουργοί θα πρέπει να πληρώσουν μια τιμή που βασίζεται στο αποτύπωμα άνθρακα του προϊόντος τους κατά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ