
«Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να συμφωνήσουν σε κοινούς κανόνες για να καθορίσουν πόσο “πράσινη” είναι μια οικονομική επένδυση», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών μετά από συνομιλίες με τον Τζον Κέρι, απεσταλμένο του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν για το Κλίμα.
Ο Bruno Le Maire δήλωσε ότι, εκτός από μια κοινή ταξινόμηση για πράσινες επενδύσεις, είναι σημαντικό να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με την Ουάσιγκτον σχετικά με τις αναγκαίες προσαρμογές από την επιβολή του φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πρότεινα στον [ειδικό απεσταλμένο] Τζον Κέρι η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες να τηρούν την ίδια ταξινόμηση», δήλωσε ο Le Maire σε συνέντευξη Τύπου. «Θα ήταν κρίμα αν στο τέλος της ημέρας είχαμε διαφορετικούς κανόνες στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό θα αποτελούσε πηγή σημαντικής σύγχυσης μεταξύ των δύο ηπείρων μας».
Ερωτηθείς για να απαντήσει στη χωριστή πρόταση για τον φόρο άνθρακα, ο Κέρι ανέφερε ότι η Ουάσιγκτον γνώριζε ότι ορισμένες χώρες ερευνούσαν μια τέτοια πρόταση.
Ο φόρος στις εισαγωγές άνθρακα αφορά τέλη εισαγωγής που επιβάλλονται από χώρες που φορολογούν άνθρακα, στην προκειμένη περίπτωση η ΕΕ, σε αγαθά που κατασκευάζονται σε χώρες που δεν φορολογούν τη χρήση άνθρακα. Για παράδειγμα, εάν μια ελληνική εταιρεία εισάγει χάλυβα που κατασκευάζεται εντός της ΕΕ, η χαλυβουργική εταιρεία θα έχει ήδη πληρώσει τον σχετικό φόρο της που έχει επιβληθεί από τις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν η ελληνική εταιρεία εισάγει κινεζικό χάλυβα, αυτός θα είναι φθηνότερος, επειδή η Κίνα δεν επιβάλλει αντίστοιχη εισφορά άνθρακα. Με την εφαρμογή του μηχανισμού προσαρμογής άνθρακα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, οι Κινέζοι χαλυβουργοί θα πρέπει να πληρώσουν μια τιμή που βασίζεται στο αποτύπωμα άνθρακα του προϊόντος τους κατά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ