Liner ναυτιλία: Οι καθυστερήσεις στα λιμάνια και τα αίτια

Liner ναυτιλία: Οι καθυστερήσεις στα λιμάνια και τα αίτια

222
Liner ναυτιλία: Οι καθυστερήσεις στα λιμάνια και τα αίτια

Oι τάσεις και οι προοπτικές της ναυτιλίας γραμμών αναλύθηκαν πρόσφατα εκτενώς από σημαντικούς εκπροσώπους της συγκεκριμένης αγοράς κατά τη διάρκεια ψηφιακού συνεδρίου της Capital Link.

Τους τελευταίους μήνες καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων με containerships, ενώ την ίδια ώρα σε σημαντικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παρατηρούνται συμφόρηση και καθυστερήσεις. Ο συνδυασμός αυτός έχει εκτοξεύσει τους ναύλους και δημιουργεί αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς.

Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Tζέρυ Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners, ανέφερε ότι η συμφόρηση στους λιμένες κυρίως του Λος Άντζελες και του Long Beach είναι αισθητή εδώ και καιρό. Κατά τον κ. Καλογηράτο, το γεγονός ότι η βιομηχανική παραγωγή και η λιμενική δραστηριότητα στην Ασία λειτουργούν για 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα και το μειωμένο εργατικό δυναμικό στα αμερικανικά λιμάνια λόγω των περιορισμών της πανδημίας έχουν διαμορφώσει εν πολλοίς αυτή την κατάσταση. Παράλληλα, η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες και η στροφή ανεπτυγμένων κυρίως χωρών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ώθησε προς τα πάνω τη ζήτηση.

Για το ίδιο θέμα, ο κ. Constantin Baack, CEO της MPC Container Ships, ανέφερε ότι η προσθήκη νέων εμπορευματοκιβωτίων θα συμβάλει προκειμένου οι όποιες στρεβλώσεις στα λιμενικά logistics να περιοριστούν από το β΄ εξάμηνο του έτους. Πρόσθεσε ακόμη ότι η ανακατεύθυνση από το Κανάλι του Παναμά ή την ανατολική ακτή των ΗΠΑ για διακινούμενους όγκους φορτίων που αρχικά είχαν προορισμό τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Long Beach θα αυξήσει τη ζήτηση ανά τονομίλια και θα μειώσει τις συμφορήσεις στα λιμάνια.

Ο κ. Ευάγγελος Χατζής, CFO της Danaos Corporation, από την πλευρά του επισήμανε ότι οι λιμενικές υποδομές αποτελούν μια πτυχή του ζητήματος, ενώ η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στην ενδοχώρα μέσω των σιδηροδρομικών συνδέσεων επίσης αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση για την κανονικότητα στα logistics. O κ. Χατζής εκτίμησε ότι η προσφορά εμπορευματοκιβωτίων θα επιστρέψει σταδιακά σε κανονικά επίπεδα και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμα πλοία δεν επαρκούν για την κάλυψη της ζήτησης, ενώ την ίδια ώρα οι παραγγελίες είναι σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Ο ίδιος αναμένει μια ισχυρή ναυλαγορά τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Ειδική αναφορά στην πανδημία και στον αντίκτυπό της στα logistics έκανε ο κ. Γιώργος Γιουρούκος, Executive Chairman της Global Ship Lease, ο οποίος ανέφερε ότι εν μέσω εξάπλωσης του ιού και των μεταλλάξεών του η αλλαγή δρομολογίων σε κοντινά λιμάνια δεν είναι εφικτή. Ακόμη, ο κ. Γιουρούκος επισήμανε ότι η αξιοπιστία των εταιρειών διαχείρισης containerships σε ό,τι αφορά την έγκαιρη μεταφορά εμπορευμάτων βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ωστόσο γι’ αυτή την εξέλιξη την ευθύνη δεν φέρουν οι ίδιες οι εταιρείες. Εκτίμησε επίσης ότι η κανονικότητα στην αγορά δεν θα επέλθει πριν από το τέλος του καλοκαιριού και όλα θα εξαρτηθούν από τη διαχείριση της πανδημίας.

Φωτό: Emphyrio/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.