
Ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών στην Ινδία, η Adani Ports and Special Economic Zone Ltd. (APSEZ), σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, ολοκλήρωσε την εξαγορά του 100% του λιμένα Dighi Port Limited (DPL) έναντι 705 δισ. ρουπιών Ινδίας ($97 εκατ.).
Το DPL, το δωδέκατο λιμάνι που θα ενταχθεί στο δίκτυο τερματικών της APSEZ στην ανατολική και δυτική ακτή της Ινδίας, θα εδραιώσει και θα επεκτείνει τις δραστηριότητες της εταιρείας στην πολιτεία της Μαχαράστρα, η οποία έχει τη μέγιστη συνεισφορά στο ΑΕΠ της Ινδίας. Ως εκ τούτου, η εν λόγω εξαγορά θα επιτρέψει στην APSEZ να επεκτείνει τη δυνητική της ενδοχώρα κατά 90%, εξυπηρετώντας τους πελάτες της τόσο στις ανεπτυγμένες βιομηχανικές ζώνες στο Μουμπάι και στην Πούνε όσο και σε άλλες περιοχές (North Karnataka, West Telangana και Madhya Pradesh), που βρίσκονται εντός της πολιτείας Μαχαράστρα.
Η APSEZ σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 10 δισ. ρουπίες Ινδίας (πάνω από $137 εκατ.) για να μετατρέψει το λιμάνι σε λιμένα πολλαπλών χρήσεων (με τερματικά και εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, υγρού και ξηρού φορτίου), με υποδομές παγκόσμιας κλάσης. Μέρος της επένδυσης θα διοχετευτεί στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη και αποτελεσματική μεταφορά φορτίων.
Στόχος της APSEZ είναι το DPL να αναδειχθεί σε εναλλακτική πύλη εμπορευμάτων έναντι του λιμένα JNPT στο Μουμπάι (Jawaharlal Nehru Port), υποστηρίζοντας παράλληλα την εγκατάσταση και την ανάπτυξη βιομηχανιών εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με την APSEZ, η ανάπτυξη του DPL θα οδηγήσει σε περαιτέρω επενδύσεις σε διάφορους κλάδους (καταναλωτικών συσκευών, μετάλλων, ενέργειας, χημικών κ.ά.) στην πολιτεία της Μαχαράστρα, συμβάλλοντας τόσο στη δημιουργία θέσεων εργασίας όσο και στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη της ενδοχώρας του λιμένα.
Φωτό: Bellergy RC/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ