
Ο υπουργός Αμυνας του Ισραήλ Μπένι Γκαντζ δήλωσε ότι η «αρχική εκτίμησή» του είναι ότι το Ιράν είναι υπεύθυνο για την έκρηξη σε ισραηλινής ιδιοκτησίας πλοίο χθες στον Κόλπο του Ομάν.
«Το Ιράν επιδιώκει να πλήξει ισραηλινές υποδομές και ισραηλινούς πολίτες», δήλωσε ο ισραηλινός υπουργός Αμυνας στο δημόσιο δίκτυο Kan. Η θέση του πλοίου σχετικά κοντά στο Ιράν εγείρει την ιδέα, την εκτίμηση ότι ήταν οι Ιρανοί».
«Αυτήν την στιγμή, σε επίπεδο αρχικής εκτίμησης, δεδομένης της εγγύτητας και της συγκυρίας- αυτή είναι η εκτίμησή μου», δήλωσε ο Μπένι Γκαντζ προσθέτοντας ότι πρέπει να γίνει βαθύτερη έρευνα.
Η έκρηξη σημειώθηκε προχθές το πρωί στο οχηματαγωγό MV Helios Ray στον Κόλπο του Ομάν. Αμερικανός, αμυντικός αξιωματούχος στην Ουάσιγκτον δήλωσε ότι η έκρηξη δημιούργησε ρήγματα στο κύτος του πλοίου. Η αιτία της έκρηξης δεν είναι σαφής και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία του Τελ Αβίβ Ray Shipping μέσω εταιρείας που είναι καταχωρημένη στην Νήσο του Μαν.
Ο ιδιοκτήτης του, σύμφωνα με το δίκτυο Kan, ο Ραμί Ούνγκαρ, δήλωσε σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «η ζημιά είναι δύο οπές διαμέτρου 1,5 μέτρου περίπου, αλλά δεν είναι σαφές αν προκλήθηκαν από πύραυλο ή από νάρκες που τοποθετήθηκαν στο πλοίο».
Η ένταση αναζωπυρώθηκε στην περιοχή του Κόλπου από το 2018, όταν η κυβέρνηση Τραμπ επανέφερε τις κυρώσεις κατά του Ιράν, μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από την διεθνή συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης.
Η Ουάσιγκτον έχει επιρρίψει στο Ιράν την ευθύνη για σειρά επιθέσεων στον Κόλπο, κυρίως σε τέσσερα πλοία, ανάμεσά τους και δύο σαουδαραβικά τάνκερ, τον Μάιο 2019. Το Ιράν έχει αρνηθεί ότι ευθύνεται για τις επιθέσεις αυτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ