
Ο υπουργός Αμυνας του Ισραήλ Μπένι Γκαντζ δήλωσε ότι η «αρχική εκτίμησή» του είναι ότι το Ιράν είναι υπεύθυνο για την έκρηξη σε ισραηλινής ιδιοκτησίας πλοίο χθες στον Κόλπο του Ομάν.
«Το Ιράν επιδιώκει να πλήξει ισραηλινές υποδομές και ισραηλινούς πολίτες», δήλωσε ο ισραηλινός υπουργός Αμυνας στο δημόσιο δίκτυο Kan. Η θέση του πλοίου σχετικά κοντά στο Ιράν εγείρει την ιδέα, την εκτίμηση ότι ήταν οι Ιρανοί».
«Αυτήν την στιγμή, σε επίπεδο αρχικής εκτίμησης, δεδομένης της εγγύτητας και της συγκυρίας- αυτή είναι η εκτίμησή μου», δήλωσε ο Μπένι Γκαντζ προσθέτοντας ότι πρέπει να γίνει βαθύτερη έρευνα.
Η έκρηξη σημειώθηκε προχθές το πρωί στο οχηματαγωγό MV Helios Ray στον Κόλπο του Ομάν. Αμερικανός, αμυντικός αξιωματούχος στην Ουάσιγκτον δήλωσε ότι η έκρηξη δημιούργησε ρήγματα στο κύτος του πλοίου. Η αιτία της έκρηξης δεν είναι σαφής και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία του Τελ Αβίβ Ray Shipping μέσω εταιρείας που είναι καταχωρημένη στην Νήσο του Μαν.
Ο ιδιοκτήτης του, σύμφωνα με το δίκτυο Kan, ο Ραμί Ούνγκαρ, δήλωσε σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «η ζημιά είναι δύο οπές διαμέτρου 1,5 μέτρου περίπου, αλλά δεν είναι σαφές αν προκλήθηκαν από πύραυλο ή από νάρκες που τοποθετήθηκαν στο πλοίο».
Η ένταση αναζωπυρώθηκε στην περιοχή του Κόλπου από το 2018, όταν η κυβέρνηση Τραμπ επανέφερε τις κυρώσεις κατά του Ιράν, μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από την διεθνή συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης.
Η Ουάσιγκτον έχει επιρρίψει στο Ιράν την ευθύνη για σειρά επιθέσεων στον Κόλπο, κυρίως σε τέσσερα πλοία, ανάμεσά τους και δύο σαουδαραβικά τάνκερ, τον Μάιο 2019. Το Ιράν έχει αρνηθεί ότι ευθύνεται για τις επιθέσεις αυτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ