
Ο υπουργός Αμυνας του Ισραήλ Μπένι Γκαντζ δήλωσε ότι η «αρχική εκτίμησή» του είναι ότι το Ιράν είναι υπεύθυνο για την έκρηξη σε ισραηλινής ιδιοκτησίας πλοίο χθες στον Κόλπο του Ομάν.
«Το Ιράν επιδιώκει να πλήξει ισραηλινές υποδομές και ισραηλινούς πολίτες», δήλωσε ο ισραηλινός υπουργός Αμυνας στο δημόσιο δίκτυο Kan. Η θέση του πλοίου σχετικά κοντά στο Ιράν εγείρει την ιδέα, την εκτίμηση ότι ήταν οι Ιρανοί».
«Αυτήν την στιγμή, σε επίπεδο αρχικής εκτίμησης, δεδομένης της εγγύτητας και της συγκυρίας- αυτή είναι η εκτίμησή μου», δήλωσε ο Μπένι Γκαντζ προσθέτοντας ότι πρέπει να γίνει βαθύτερη έρευνα.
Η έκρηξη σημειώθηκε προχθές το πρωί στο οχηματαγωγό MV Helios Ray στον Κόλπο του Ομάν. Αμερικανός, αμυντικός αξιωματούχος στην Ουάσιγκτον δήλωσε ότι η έκρηξη δημιούργησε ρήγματα στο κύτος του πλοίου. Η αιτία της έκρηξης δεν είναι σαφής και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία του Τελ Αβίβ Ray Shipping μέσω εταιρείας που είναι καταχωρημένη στην Νήσο του Μαν.
Ο ιδιοκτήτης του, σύμφωνα με το δίκτυο Kan, ο Ραμί Ούνγκαρ, δήλωσε σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «η ζημιά είναι δύο οπές διαμέτρου 1,5 μέτρου περίπου, αλλά δεν είναι σαφές αν προκλήθηκαν από πύραυλο ή από νάρκες που τοποθετήθηκαν στο πλοίο».
Η ένταση αναζωπυρώθηκε στην περιοχή του Κόλπου από το 2018, όταν η κυβέρνηση Τραμπ επανέφερε τις κυρώσεις κατά του Ιράν, μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από την διεθνή συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης.
Η Ουάσιγκτον έχει επιρρίψει στο Ιράν την ευθύνη για σειρά επιθέσεων στον Κόλπο, κυρίως σε τέσσερα πλοία, ανάμεσά τους και δύο σαουδαραβικά τάνκερ, τον Μάιο 2019. Το Ιράν έχει αρνηθεί ότι ευθύνεται για τις επιθέσεις αυτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ