
Οι σημαντικές διακυμάνσεις εξαιτίας του Covid-19 επηρέασαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Scorpio Tankers για το 2020, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Η εταιρεία αναφέρει σε σημείωμά της ότι η έναρξη της πανδημίας οδήγησε σε απότομη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και σε αντίστοιχη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο και προϊόντα διύλισης πετρελαίου. Αυτή η χρονική περίοδος χαρακτηρίστηκε από την υπερβολική αστάθεια στις αγορές πετρελαίου και την ανάπτυξη ενός απότομου contango στις τιμές του πετρελαίου και των προϊόντων αυτού. Κατά συνέπεια, δημιουργήθηκαν ευκαιρίες arbitrage και πλωτών μονάδων αποθήκευσης, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα αυξήσεις-ρεκόρ στους ναύλους της spot αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Αυτές οι δυναμικές της αγοράς οδήγησαν στη συσσώρευση παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου. Τον Ιούνιο του 2020, οι αγορές πετρελαίου σταθεροποιήθηκαν και οι παγκόσμιες οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, αν και με αργό ρυθμό. Αυτές οι συνθήκες οδήγησαν στη σταδιακή άρση των υπερβολικών αποθεμάτων και, συνεπώς, στη μείωση των ναύλων.
Η Scoprio Tankers αναμένει ότι ο Covid-19 θα συνεχίσει να προκαλεί αστάθεια στις αγορές εμπορευμάτων. Η κλίμακα και η διάρκεια αυτών των περιστάσεων είναι άγνωστη, αλλά θα μπορούσε να έχει σημαντική επίδραση στα κέρδη της εταιρείας, στις ταμειακές ροές και στη συνολική οικονομική κατάστασή της για το 2021.
Ο κύκλος εργασιών της Scorpio Tankers ανήλθε σε $915,9 εκατ., σημαντικά αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το 2019 ($704,3 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $94,1 εκατ. (έναντι ζημιών $48,4 εκατ. το 2019). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $138,2 εκατ. έναντι $221,6 εκατ. το Q4 του 2019. Στα αποτελέσματα τριμήνου, η εισηγμένη ανέφερε ζημίες $76,3 εκατ. έναντι κερδών $12,0 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Το TCE ανά κατηγορία πλοίου για το τελευταίο τέταρτο του 2020 ανήλθε σε:
LR2 $16.026
LR1 $11.765
MR $9.991
Handymax $7.773
Φωτό: Scorpio Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ