
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, πλησιάζοντας τους τελευταίους μήνες στα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια ώρα, τα μερίδια αγοράς των χωρών που προμηθεύουν τα εν λόγω φορτία έχουν διαφοροποιηθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv, η Ινδία τον Ιανουάριο εισήγαγε 17,56 εκατ. τόνους θερμικού και μεταλλουργικού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τους 17,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου και τους 18,02 εκατ. τόνους του Οκτωβρίου. Ωστόσο, αυξημένος είναι ο αριθμός των εισαγωγών του Ιανουαρίου σε σχέση με τους 17,54 εκατ. τόνους του περασμένου Νοεμβρίου.
Διαφαίνεται, συνεπώς, μια τάση η Ινδία να έχει επανέλθει στο προσκήνιο των εισαγωγών άνθρακα τους τελευταίους τέσσερις μήνες μετά τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας που εφαρμόστηκαν πέρυσι και είχαν ως απόρροια τη «βουτιά» στις εν λόγω εισαγωγές κυρίως στα μέσα του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά τις χώρες από τις οποίες η Ινδία δέχεται φορτία άνθρακα, η Αυστραλία φαίνεται να πρωτοστατεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, η Αυστραλία εξήγαγε στην Ινδία 6,75 εκατ. τόνους άνθρακα, με τους αντίστοιχους αριθμούς τον περασμένο Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο να είναι 6,32 εκατ. τόνοι, 5,06 εκατ. τόνοι και 5,49 εκατ. τόνοι. Μάλιστα, αθροιστικά, οι ινδικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα είναι οι υψηλότερες τετραμήνου από το 2015. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες ροές ήταν κατά 81% αυξημένες τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Ως εκ τούτου διαπιστώνει κανείς ότι ουσιαστικά η απαγόρευση της Κίνας στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία ώθησε τα φορτία αυτά προς την Ινδία, αλλάζοντας το trade pattern για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και ενώ η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο τροφοδοσίας άνθρακα στην αγορά της Ινδίας, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Ινδονησία. Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές άνθρακα της Ινδονησίας στην Ινδία άγγιξαν τους 5,42 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο, αριθμός μικρότερος από τους 5,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου του 2020.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο βρίσκεται σε ανοικτή διαμάχη με την Καμπέρα και έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα, η αξία των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία, και αυτό διότι η ασιατική χώρα βασίζεται αποκλειστικά σχεδόν στις εισαγωγές iron ore και LNG από την Αυστραλία.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ