
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, πλησιάζοντας τους τελευταίους μήνες στα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια ώρα, τα μερίδια αγοράς των χωρών που προμηθεύουν τα εν λόγω φορτία έχουν διαφοροποιηθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv, η Ινδία τον Ιανουάριο εισήγαγε 17,56 εκατ. τόνους θερμικού και μεταλλουργικού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τους 17,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου και τους 18,02 εκατ. τόνους του Οκτωβρίου. Ωστόσο, αυξημένος είναι ο αριθμός των εισαγωγών του Ιανουαρίου σε σχέση με τους 17,54 εκατ. τόνους του περασμένου Νοεμβρίου.
Διαφαίνεται, συνεπώς, μια τάση η Ινδία να έχει επανέλθει στο προσκήνιο των εισαγωγών άνθρακα τους τελευταίους τέσσερις μήνες μετά τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας που εφαρμόστηκαν πέρυσι και είχαν ως απόρροια τη «βουτιά» στις εν λόγω εισαγωγές κυρίως στα μέσα του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά τις χώρες από τις οποίες η Ινδία δέχεται φορτία άνθρακα, η Αυστραλία φαίνεται να πρωτοστατεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, η Αυστραλία εξήγαγε στην Ινδία 6,75 εκατ. τόνους άνθρακα, με τους αντίστοιχους αριθμούς τον περασμένο Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο να είναι 6,32 εκατ. τόνοι, 5,06 εκατ. τόνοι και 5,49 εκατ. τόνοι. Μάλιστα, αθροιστικά, οι ινδικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα είναι οι υψηλότερες τετραμήνου από το 2015. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες ροές ήταν κατά 81% αυξημένες τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Ως εκ τούτου διαπιστώνει κανείς ότι ουσιαστικά η απαγόρευση της Κίνας στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία ώθησε τα φορτία αυτά προς την Ινδία, αλλάζοντας το trade pattern για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και ενώ η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο τροφοδοσίας άνθρακα στην αγορά της Ινδίας, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Ινδονησία. Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές άνθρακα της Ινδονησίας στην Ινδία άγγιξαν τους 5,42 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο, αριθμός μικρότερος από τους 5,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου του 2020.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο βρίσκεται σε ανοικτή διαμάχη με την Καμπέρα και έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα, η αξία των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία, και αυτό διότι η ασιατική χώρα βασίζεται αποκλειστικά σχεδόν στις εισαγωγές iron ore και LNG από την Αυστραλία.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ