
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, πλησιάζοντας τους τελευταίους μήνες στα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια ώρα, τα μερίδια αγοράς των χωρών που προμηθεύουν τα εν λόγω φορτία έχουν διαφοροποιηθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv, η Ινδία τον Ιανουάριο εισήγαγε 17,56 εκατ. τόνους θερμικού και μεταλλουργικού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τους 17,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου και τους 18,02 εκατ. τόνους του Οκτωβρίου. Ωστόσο, αυξημένος είναι ο αριθμός των εισαγωγών του Ιανουαρίου σε σχέση με τους 17,54 εκατ. τόνους του περασμένου Νοεμβρίου.
Διαφαίνεται, συνεπώς, μια τάση η Ινδία να έχει επανέλθει στο προσκήνιο των εισαγωγών άνθρακα τους τελευταίους τέσσερις μήνες μετά τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας που εφαρμόστηκαν πέρυσι και είχαν ως απόρροια τη «βουτιά» στις εν λόγω εισαγωγές κυρίως στα μέσα του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά τις χώρες από τις οποίες η Ινδία δέχεται φορτία άνθρακα, η Αυστραλία φαίνεται να πρωτοστατεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, η Αυστραλία εξήγαγε στην Ινδία 6,75 εκατ. τόνους άνθρακα, με τους αντίστοιχους αριθμούς τον περασμένο Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο να είναι 6,32 εκατ. τόνοι, 5,06 εκατ. τόνοι και 5,49 εκατ. τόνοι. Μάλιστα, αθροιστικά, οι ινδικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα είναι οι υψηλότερες τετραμήνου από το 2015. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες ροές ήταν κατά 81% αυξημένες τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Ως εκ τούτου διαπιστώνει κανείς ότι ουσιαστικά η απαγόρευση της Κίνας στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία ώθησε τα φορτία αυτά προς την Ινδία, αλλάζοντας το trade pattern για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και ενώ η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο τροφοδοσίας άνθρακα στην αγορά της Ινδίας, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Ινδονησία. Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές άνθρακα της Ινδονησίας στην Ινδία άγγιξαν τους 5,42 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο, αριθμός μικρότερος από τους 5,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου του 2020.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο βρίσκεται σε ανοικτή διαμάχη με την Καμπέρα και έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα, η αξία των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία, και αυτό διότι η ασιατική χώρα βασίζεται αποκλειστικά σχεδόν στις εισαγωγές iron ore και LNG από την Αυστραλία.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ