
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας, πλησιάζοντας τους τελευταίους μήνες στα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια ώρα, τα μερίδια αγοράς των χωρών που προμηθεύουν τα εν λόγω φορτία έχουν διαφοροποιηθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv, η Ινδία τον Ιανουάριο εισήγαγε 17,56 εκατ. τόνους θερμικού και μεταλλουργικού άνθρακα, αριθμός ο οποίος είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τους 17,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου και τους 18,02 εκατ. τόνους του Οκτωβρίου. Ωστόσο, αυξημένος είναι ο αριθμός των εισαγωγών του Ιανουαρίου σε σχέση με τους 17,54 εκατ. τόνους του περασμένου Νοεμβρίου.
Διαφαίνεται, συνεπώς, μια τάση η Ινδία να έχει επανέλθει στο προσκήνιο των εισαγωγών άνθρακα τους τελευταίους τέσσερις μήνες μετά τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας που εφαρμόστηκαν πέρυσι και είχαν ως απόρροια τη «βουτιά» στις εν λόγω εισαγωγές κυρίως στα μέσα του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά τις χώρες από τις οποίες η Ινδία δέχεται φορτία άνθρακα, η Αυστραλία φαίνεται να πρωτοστατεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, η Αυστραλία εξήγαγε στην Ινδία 6,75 εκατ. τόνους άνθρακα, με τους αντίστοιχους αριθμούς τον περασμένο Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο να είναι 6,32 εκατ. τόνοι, 5,06 εκατ. τόνοι και 5,49 εκατ. τόνοι. Μάλιστα, αθροιστικά, οι ινδικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα είναι οι υψηλότερες τετραμήνου από το 2015. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες ροές ήταν κατά 81% αυξημένες τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Ως εκ τούτου διαπιστώνει κανείς ότι ουσιαστικά η απαγόρευση της Κίνας στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία ώθησε τα φορτία αυτά προς την Ινδία, αλλάζοντας το trade pattern για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και ενώ η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο τροφοδοσίας άνθρακα στην αγορά της Ινδίας, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Ινδονησία. Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές άνθρακα της Ινδονησίας στην Ινδία άγγιξαν τους 5,42 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο, αριθμός μικρότερος από τους 5,74 εκατ. τόνους του Δεκεμβρίου του 2020.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο βρίσκεται σε ανοικτή διαμάχη με την Καμπέρα και έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα, η αξία των κινεζικών εισαγωγών από την Αυστραλία έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία, και αυτό διότι η ασιατική χώρα βασίζεται αποκλειστικά σχεδόν στις εισαγωγές iron ore και LNG από την Αυστραλία.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ