
Ο καθαρισμός των υφάλων ενός πλοίου από θυσανόποδα και άλλους οργανισμούς, ενώ το πλοίο βρίσκεται στο νερό, μπορεί να μεταφέρει χωροκατακτητικά είδη στα τοπικά θαλάσσια περιβάλλοντα, εκτός εάν ο καθαρισμός γίνει με σωστό τρόπο και τα υπολείμματα συλλεχθούν.
Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος και προκειμένου να παρασχεθούν σαφείς οδηγίες προς τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τις κυβερνητικές αρχές, η BIMCO και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσαν το πρώτο πρότυπο του ναυτιλιακού κλάδου που αφορά τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων.
Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τουλάχιστον το 90% της ορατής ρύπανσης πρέπει να συλλέγεται από την εταιρεία καθαρισμού, ενώ και το νερό απόρριψης που επιστρέφει στη θάλασσα θα πρέπει να έχει καθαριστεί από μικροσκοπικά σωματίδια και οργανισμούς. Επιπλέον, το πρότυπο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κριτήρια σχετικά με την καθαρότητα του νερού που επιστρέφει στη θάλασσα, μια διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με τις εκθέσεις που αφορούν την επιθεώρηση πριν από τον καθαρισμό, τη διαδικασία καθαρισμού και τα αποτελέσματα αυτού.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα εργαστεί τώρα για την εφαρμογή του νέου προτύπου, με τη συμμετοχή εταιρειών υποβρύχιου καθαρισμού, κατασκευαστών επιστρώσεων για πλοία, πλοιοκτητών, λιμένων και νηογνωμόνων, ενώ οι BIMCO και ICS ελπίζουν στην ευρεία αποδοχή του.
Τόσο το πρότυπο όσο και η σχετική διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού είναι διαθέσιμα στους ιστότοπους των BIMCO και ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ