
Ο καθαρισμός των υφάλων ενός πλοίου από θυσανόποδα και άλλους οργανισμούς, ενώ το πλοίο βρίσκεται στο νερό, μπορεί να μεταφέρει χωροκατακτητικά είδη στα τοπικά θαλάσσια περιβάλλοντα, εκτός εάν ο καθαρισμός γίνει με σωστό τρόπο και τα υπολείμματα συλλεχθούν.
Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος και προκειμένου να παρασχεθούν σαφείς οδηγίες προς τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τις κυβερνητικές αρχές, η BIMCO και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσαν το πρώτο πρότυπο του ναυτιλιακού κλάδου που αφορά τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων.
Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τουλάχιστον το 90% της ορατής ρύπανσης πρέπει να συλλέγεται από την εταιρεία καθαρισμού, ενώ και το νερό απόρριψης που επιστρέφει στη θάλασσα θα πρέπει να έχει καθαριστεί από μικροσκοπικά σωματίδια και οργανισμούς. Επιπλέον, το πρότυπο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κριτήρια σχετικά με την καθαρότητα του νερού που επιστρέφει στη θάλασσα, μια διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με τις εκθέσεις που αφορούν την επιθεώρηση πριν από τον καθαρισμό, τη διαδικασία καθαρισμού και τα αποτελέσματα αυτού.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα εργαστεί τώρα για την εφαρμογή του νέου προτύπου, με τη συμμετοχή εταιρειών υποβρύχιου καθαρισμού, κατασκευαστών επιστρώσεων για πλοία, πλοιοκτητών, λιμένων και νηογνωμόνων, ενώ οι BIMCO και ICS ελπίζουν στην ευρεία αποδοχή του.
Τόσο το πρότυπο όσο και η σχετική διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού είναι διαθέσιμα στους ιστότοπους των BIMCO και ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ