
Ο καθαρισμός των υφάλων ενός πλοίου από θυσανόποδα και άλλους οργανισμούς, ενώ το πλοίο βρίσκεται στο νερό, μπορεί να μεταφέρει χωροκατακτητικά είδη στα τοπικά θαλάσσια περιβάλλοντα, εκτός εάν ο καθαρισμός γίνει με σωστό τρόπο και τα υπολείμματα συλλεχθούν.
Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος και προκειμένου να παρασχεθούν σαφείς οδηγίες προς τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τις κυβερνητικές αρχές, η BIMCO και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσαν το πρώτο πρότυπο του ναυτιλιακού κλάδου που αφορά τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων.
Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τουλάχιστον το 90% της ορατής ρύπανσης πρέπει να συλλέγεται από την εταιρεία καθαρισμού, ενώ και το νερό απόρριψης που επιστρέφει στη θάλασσα θα πρέπει να έχει καθαριστεί από μικροσκοπικά σωματίδια και οργανισμούς. Επιπλέον, το πρότυπο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κριτήρια σχετικά με την καθαρότητα του νερού που επιστρέφει στη θάλασσα, μια διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με τις εκθέσεις που αφορούν την επιθεώρηση πριν από τον καθαρισμό, τη διαδικασία καθαρισμού και τα αποτελέσματα αυτού.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα εργαστεί τώρα για την εφαρμογή του νέου προτύπου, με τη συμμετοχή εταιρειών υποβρύχιου καθαρισμού, κατασκευαστών επιστρώσεων για πλοία, πλοιοκτητών, λιμένων και νηογνωμόνων, ενώ οι BIMCO και ICS ελπίζουν στην ευρεία αποδοχή του.
Τόσο το πρότυπο όσο και η σχετική διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού είναι διαθέσιμα στους ιστότοπους των BIMCO και ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ