
Με βάση τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2020 ξεπέρασαν τα $3 δισ. (περίπου 2,7 δισ. ευρώ). Αντίστοιχα, τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) ανήλθαν σε περίπου $1,5 δισ. (περίπου 1,3 δισ. ευρώ).
Αμφότερες οι παραπάνω οικονομικές επιδόσεις συμβαδίζουν με την πιο πρόσφατη εκτίμηση της εταιρείας αναφορικά με την προβλεπόμενη κερδοφορία της για το 2020. Οι κυριότεροι παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επιχειρηματική εξέλιξη ήταν η αύξηση των ναύλων σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές των καυσίμων, καθώς και η εξοικονόμηση κόστους περίπου $500 εκατ., η οποία προήλθε από την επιτυχή εφαρμογή του Προγράμματος για τη Διασφάλιση της Απόδοσης. Το ΕΒΙΤ περιλαμβάνει επίσης εφάπαξ έξοδα για το δ΄ τρίμηνο του 2020, ύψους $140 εκατ., τα οποία σχετίζονται κυρίως με τη βελτιστοποίηση του στόλου.
Συνολικά, κατά το 2020, τα έσοδα για την Ηapag-Lloyd αυξήθηκαν κατά περίπου 3%, σε $14,6 δισ. (περίπου 12,8 δισ. ευρώ). Κατά την εταιρεία, η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μέσου ναύλου (από $1.072 ανά TEU το 2019 σε $1.115 ανά TEU κατά το 2020), καθώς ο όγκος των φορτίων που μετέφερε η εταιρεία σημείωσε ελαφριά μείωση, από τα 12 εκατ. TEUs το 2019 στα 11,8 εκατ. TEUs το 2020, η οποία ανέρχεται στο 1,6%.
Φωτό: Andrey Sharpilo/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ