
Η πανδημία του κορονοϊού, πέραν όλων των άλλων, οδήγησε και σε καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης LNG projects τα οποία ανέμεναν τη λήψη Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID) το περασμένο έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον ενδεχόμενο αντίκτυπο της καθυστέρησης αυτών των projects στη ναυτιλία. Η Gibson τονίζει ότι, εντός του 2020, μεταξύ των LNG projects που αναμενόταν να λάβουν Τελική Επενδυτική Απόφαση ήταν το Rovuma της ExxonMobil στη Μοζαμβίκη, το Port Arthur της Sempra, το Rio Grande της NextDecade και το Driftwood της Tellurian.
Στην ανάλυση της Gibson σημειώνεται ότι, καθώς τα παραπάνω και άλλα projects δεν έλαβαν FID τον περασμένο χρόνο, περίπου 135,2 εκατ. τόνοι LNG ετησίως (Μta) θα καθυστερήσουν να εισέλθουν στο παγκόσμιο δίκτυο προμηθειών. Με βάση τα σενάρια της Gibson, κατά
το 2024, 44,5 Mta LNG θα προστεθούν στην παγκόσμια παραγωγή. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2025 και το 2026 είναι 55 Mta και 28,2 Mta LNG.
Τι σημαίνει όμως για τον στόλο των LNG carriers αυτή η καθυστέρηση υλοποίησης των εν λόγω projects; Η Gibson, προκειμένου να υπολογίσει πόσα πλοία μεταφοράς LNG χρειάζονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις των εν λόγω εγχειρημάτων, έχει υποθέσει, χάριν ευκολίας, ότι φορτία εξαγωγών από τα παραπάνω projects θα καταφτάσουν στην Άπω Ανατολή.
Τα σημαντικά έργα σε Μοζαμβίκη, Κατάρ και ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα απαιτήσουν έναν σημαντικό αριθμό πλοίων για τη διευκόλυνση και την επέκταση του θαλάσσιου εμπορίου. Σε γενικές γραμμές, η αναβολή των έργων παραγωγής LNG που θα λάμβαναν FID κατά τη διάρκεια του 2020 σημαίνει, εξηγεί η Gibson, ότι υπάρχει αντίστοιχη καθυστέρηση στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά την ίδια χρονική περίοδο. Υπολογίζεται, συνεπώς, ότι η απαίτηση για περισσότερα από 255 πλοία θα καθυστερήσει για ένα ή παραπάνω έτη. Ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρει βέβαια ότι ενδεχομένως ένας σημαντικός όγκος εξαγωγών να εξυπηρετείται από υπάρχοντα πλοία. Ωστόσο, η καθυστέρηση υλοποίησης προγραμματισμένων LNG projects μεταφράζεται σε καθυστερήσεις στις παραγγελίες.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ