
Η πανδημία του κορονοϊού, πέραν όλων των άλλων, οδήγησε και σε καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης LNG projects τα οποία ανέμεναν τη λήψη Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID) το περασμένο έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον ενδεχόμενο αντίκτυπο της καθυστέρησης αυτών των projects στη ναυτιλία. Η Gibson τονίζει ότι, εντός του 2020, μεταξύ των LNG projects που αναμενόταν να λάβουν Τελική Επενδυτική Απόφαση ήταν το Rovuma της ExxonMobil στη Μοζαμβίκη, το Port Arthur της Sempra, το Rio Grande της NextDecade και το Driftwood της Tellurian.
Στην ανάλυση της Gibson σημειώνεται ότι, καθώς τα παραπάνω και άλλα projects δεν έλαβαν FID τον περασμένο χρόνο, περίπου 135,2 εκατ. τόνοι LNG ετησίως (Μta) θα καθυστερήσουν να εισέλθουν στο παγκόσμιο δίκτυο προμηθειών. Με βάση τα σενάρια της Gibson, κατά
το 2024, 44,5 Mta LNG θα προστεθούν στην παγκόσμια παραγωγή. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2025 και το 2026 είναι 55 Mta και 28,2 Mta LNG.
Τι σημαίνει όμως για τον στόλο των LNG carriers αυτή η καθυστέρηση υλοποίησης των εν λόγω projects; Η Gibson, προκειμένου να υπολογίσει πόσα πλοία μεταφοράς LNG χρειάζονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις των εν λόγω εγχειρημάτων, έχει υποθέσει, χάριν ευκολίας, ότι φορτία εξαγωγών από τα παραπάνω projects θα καταφτάσουν στην Άπω Ανατολή.
Τα σημαντικά έργα σε Μοζαμβίκη, Κατάρ και ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα απαιτήσουν έναν σημαντικό αριθμό πλοίων για τη διευκόλυνση και την επέκταση του θαλάσσιου εμπορίου. Σε γενικές γραμμές, η αναβολή των έργων παραγωγής LNG που θα λάμβαναν FID κατά τη διάρκεια του 2020 σημαίνει, εξηγεί η Gibson, ότι υπάρχει αντίστοιχη καθυστέρηση στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά την ίδια χρονική περίοδο. Υπολογίζεται, συνεπώς, ότι η απαίτηση για περισσότερα από 255 πλοία θα καθυστερήσει για ένα ή παραπάνω έτη. Ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρει βέβαια ότι ενδεχομένως ένας σημαντικός όγκος εξαγωγών να εξυπηρετείται από υπάρχοντα πλοία. Ωστόσο, η καθυστέρηση υλοποίησης προγραμματισμένων LNG projects μεταφράζεται σε καθυστερήσεις στις παραγγελίες.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ