
Η πανδημία του κορονοϊού, πέραν όλων των άλλων, οδήγησε και σε καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης LNG projects τα οποία ανέμεναν τη λήψη Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID) το περασμένο έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον ενδεχόμενο αντίκτυπο της καθυστέρησης αυτών των projects στη ναυτιλία. Η Gibson τονίζει ότι, εντός του 2020, μεταξύ των LNG projects που αναμενόταν να λάβουν Τελική Επενδυτική Απόφαση ήταν το Rovuma της ExxonMobil στη Μοζαμβίκη, το Port Arthur της Sempra, το Rio Grande της NextDecade και το Driftwood της Tellurian.
Στην ανάλυση της Gibson σημειώνεται ότι, καθώς τα παραπάνω και άλλα projects δεν έλαβαν FID τον περασμένο χρόνο, περίπου 135,2 εκατ. τόνοι LNG ετησίως (Μta) θα καθυστερήσουν να εισέλθουν στο παγκόσμιο δίκτυο προμηθειών. Με βάση τα σενάρια της Gibson, κατά
το 2024, 44,5 Mta LNG θα προστεθούν στην παγκόσμια παραγωγή. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2025 και το 2026 είναι 55 Mta και 28,2 Mta LNG.
Τι σημαίνει όμως για τον στόλο των LNG carriers αυτή η καθυστέρηση υλοποίησης των εν λόγω projects; Η Gibson, προκειμένου να υπολογίσει πόσα πλοία μεταφοράς LNG χρειάζονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις των εν λόγω εγχειρημάτων, έχει υποθέσει, χάριν ευκολίας, ότι φορτία εξαγωγών από τα παραπάνω projects θα καταφτάσουν στην Άπω Ανατολή.
Τα σημαντικά έργα σε Μοζαμβίκη, Κατάρ και ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα απαιτήσουν έναν σημαντικό αριθμό πλοίων για τη διευκόλυνση και την επέκταση του θαλάσσιου εμπορίου. Σε γενικές γραμμές, η αναβολή των έργων παραγωγής LNG που θα λάμβαναν FID κατά τη διάρκεια του 2020 σημαίνει, εξηγεί η Gibson, ότι υπάρχει αντίστοιχη καθυστέρηση στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά την ίδια χρονική περίοδο. Υπολογίζεται, συνεπώς, ότι η απαίτηση για περισσότερα από 255 πλοία θα καθυστερήσει για ένα ή παραπάνω έτη. Ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρει βέβαια ότι ενδεχομένως ένας σημαντικός όγκος εξαγωγών να εξυπηρετείται από υπάρχοντα πλοία. Ωστόσο, η καθυστέρηση υλοποίησης προγραμματισμένων LNG projects μεταφράζεται σε καθυστερήσεις στις παραγγελίες.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ