
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε η εταιρεία τακτικών γραμμών Orient Overseas Container Line (ΟΟCL), η οποία αποτελεί μέλος της συμμαχίας Ocean Alliance, κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 ο συνολικός όγκος εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν με πλοία διαχείρισής της αυξήθηκε κατά 23,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ και τα συνολικά έσοδα σημείωσαν αύξηση 51,2%, ξεπερνώντας τα 2,4 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 17,5%, ενώ και ο συνολικός συντελεστής φόρτωσης ήταν κατά 4,6% υψηλότερος από την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Το συνολικό μέσο έσοδο ανά ΤΕU αυξήθηκε επίσης κατά 22,2% σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Αντίστοιχα, σε ετήσια βάση, ο συνολικός όγκος διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 7,3% σε σχέση με το 2019, ενώ τα συνολικά έσοδα σημείωσαν αύξηση της τάξης του 18,9%. Η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,7%, ενώ και ο συνολικός συντελεστής φόρτωσης ήταν κατά 2,8% υψηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αντίστοιχα, το συνολικό μέσο έσοδο ανά TEU αυξήθηκε κατά 10,8% σε σύγκριση με το 2019.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύει η εταιρεία, η μεγαλύτερη αύξηση, της τάξης του 28,9%, στα διακινηθέντα εμπορευματοκιβώτια κατά το δ΄ τρίμηνο σημειώθηκε στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού (Transpacific), ενώ αύξηση 23,5% σημειώθηκε στα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν στα δρομολόγια εντός Ασίας και μεταξύ Ασίας και Αυστραλίας (Intra-Asia/Australasia) καθώς και στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού (Transatlantic), όπου η αύξηση ανήλθε σε 22,8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μικρότερη
συγκριτικά αύξηση (17,6%) σημειώθηκε στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης (Αsia-Europe).
Αντίστοιχα, σε επίπεδο εσόδων, η κερδοφορία της εταιρείας κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 56,6% στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού, κατά 56,5% στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης και κατά 55,1% στα δρομολόγια εντός Ασίας και μεταξύ Ασίας και Αυστραλίας. Τέλος, παρά την αύξηση 22,8% των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού, τα έσοδα για την εταιρεία στην εν λόγω θαλάσσια οδό αυξήθηκαν μόλις κατά 4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ