
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) της Γερμανίας κατέγραψε βουτιά 5% το 2020, η χειρότερη συρρίκνωσή του από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2009, ύστερα από μια χρονιά που σημαδεύτηκε από τις επιπτώσεις της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με τα επίσημα, προκαταρκτικά στοιχεία.
«Η γερμανική οικονομία εισήλθε σε μια βαθιά ύφεση ύστερα από μια δεκαετία ανάπτυξης», ανέφερε η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία Destatis.
Η επίδοση ήταν ωστόσο καλύτερη από τις προβλέψεις της κυβέρνησης που ανέμενε συρρίκνωση κατά 5,5%. Και σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερη από τη χειρότερη ιστορικά πτώση της, του -5,7% το 2009, εν μέσω της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Όπως η πλειονότητα των οικονομιών, η Γερμανία επλήγη σφοδρά από την πανδημία της Covid-19, και τους περιορισμούς που την ακολούθησαν.
Το πρώτο κύμα την άνοιξη προκάλεσε συρρίκνωση-ρεκόρ του ΑΕΠ κατά 9,8% το δεύτερο τρίμηνο. Ύστερα από ανάκαμψη κατά 8,5% το τρίτο τρίμηνο, η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης επιβραδύνθηκε εκ νέου από το φθινόπωρο καθώς αναζωπυρώθηκε και πάλι η επιδημία.
Η Γερμανία έλαβε αυστηρά μέτρα «μερικού lockdown» τον Δεκέμβριο με το κλείσιμο των μη απαραίτητων καταστημάτων, ενώ τα μπαρ, τα εστιατόρια, οι χώροι αναψυχής και πολιτισμού κατέβασαν ρολά από τις αρχές Νοεμβρίου.
Ωστόσο οι περιορισμοί αυτοί είχαν μικρότερο αντίκτυπο στην οικονομία σε σχέση με το πρώτο κύμα, χάρη στις καλές επιδόσεις της εξαγωγικής βιομηχανίας, ως αποτέλεσμα του δυναμισμού της κινεζικής αγοράς.
«Η γερμανική οικονομία επλήγη λιγότερο σκληρά κατά το δεύτερο lockdown σε σχέση με το πρώτο», δήλωσε ο Γκεόργκ Τίελ, πρόεδρος της Destatis.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Chris Emil Janssen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ