
Πρωτοσέλιδο άρθρο σε όλο τον ινδικό Τύπο αποτελεί η είδηση ότι 23 Ινδοί ναυτικοί που έχουν «εγκλωβιστεί» στην Κίνα θα επιστρέψουν σύντομα στην πατρίδα τους. Την πληροφορία αυτή έδωσε στον Τύπο ο αρμόδιος Ινδός υπουργός, Mansukh Mandaviya. Το φορτηγό πλοίο “MV Jag Anand”, με 23 Ινδούς πολίτες ως πλήρωμα, είχε στην κυριολεξία «εγκλωβιστεί» στην Κίνα, η οποία είχε απαγορεύσει οποιαδήποτε εκφόρτωση του φορτίου του αλλά και αλλαγή του πληρώματος, εδώ και αρκετούς μήνες, αναγκάζοντας σε πλήρη ακινησία το πλοίο και σε «εγκλωβισμό» τους ναυτικούς του.
Όπως ανέφερε ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, το πλοίο πρόκειται τελικά να ταξιδέψει προς την πόλη Chiba στην Ιαπωνία, ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη αλλαγή του πληρώματος. Ο υπουργός μάλιστα δήλωσε ότι το θέμα, που είχε κλονίσει τις ήδη ταραγμένες σχέσεις με το Πεκίνο, υπήρξε στην κορυφή των διπλωματικών θεμάτων που απασχολούσαν τον ίδιο τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι. Ο υπουργός Μανταβία αναγνώρισε επίσης την «ανθρωπιστική προσέγγιση» της ναυτιλιακής εταιρείας απέναντι στους ναυτικούς και επιβράβευσε δημόσια τη στάση της αυτή την κρίσιμη στιγμή.
Όπως ανέφερε το Υπουργείο Εξωτερικών στο Δελχί, δύο φορτηγά πλοία με Ινδούς ναυτικούς βρίσκονταν αυτές τις ημέρες σε αγκυροβόλιο στα κινεζικά ύδατα, καθώς δεν τους επιτρεπόταν να εκφορτώσουν, αν και ορισμένα άλλα πλοία, για άγνωστους λόγους, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ της Ινδίας, αντιμετωπίζονται με ευνοϊκότερους όρους από τις κινεζικές αρχές. Οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι στο Δελχί αφήνουν αιχμές εναντίον των κινεζικών αρχών και επισημαίνουν εμμέσως πλην σαφώς ότι τα πλοία υπό ινδική διαχείριση ή με Ινδούς ναυτικούς στοχοποιούνται από το Πεκίνο. Αρμόδιοι υπουργοί αναφέρουν επίσης ότι σημαντικός αριθμός Ινδών ναυτικών έχουν «κολλήσει» στην Κίνα τους τελευταίους επτά μήνες, γεγονός που εξετάζεται συχνά και ανησυχεί το ινδικό Υπουργικό Συμβούλιο στις συνεδριάσεις του.
Στις 25 Δεκεμβρίου, η Κίνα είχε δηλώσει ότι οι λόγοι που δεν επιτρέπουν την εκφόρτωση των πλοίων «Jag Anand» και «Anastasia» και τις αλλαγές Ινδών πληρωμάτων στα κινεζικά λιμάνια δεν συσχετίζονται με τις τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία και την Αυστραλία, αλλά αφορούν τα μέτρα πρόληψης που εφαρμόζει η χώρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η Ινδία και σύσσωμος ο ινδικός Τύπος αμφισβητούν τη συγκεκριμένη απάντηση του Πεκίνου και θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο οι κινεζικές αρχές «προκαλούν» την αντίδραση της Ινδίας και πυροδοτούν τις ήδη εύφλεκτες σχέσεις τους.
Φωτό: Ali Haider/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ