
Πρωτοσέλιδο άρθρο σε όλο τον ινδικό Τύπο αποτελεί η είδηση ότι 23 Ινδοί ναυτικοί που έχουν «εγκλωβιστεί» στην Κίνα θα επιστρέψουν σύντομα στην πατρίδα τους. Την πληροφορία αυτή έδωσε στον Τύπο ο αρμόδιος Ινδός υπουργός, Mansukh Mandaviya. Το φορτηγό πλοίο “MV Jag Anand”, με 23 Ινδούς πολίτες ως πλήρωμα, είχε στην κυριολεξία «εγκλωβιστεί» στην Κίνα, η οποία είχε απαγορεύσει οποιαδήποτε εκφόρτωση του φορτίου του αλλά και αλλαγή του πληρώματος, εδώ και αρκετούς μήνες, αναγκάζοντας σε πλήρη ακινησία το πλοίο και σε «εγκλωβισμό» τους ναυτικούς του.
Όπως ανέφερε ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, το πλοίο πρόκειται τελικά να ταξιδέψει προς την πόλη Chiba στην Ιαπωνία, ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη αλλαγή του πληρώματος. Ο υπουργός μάλιστα δήλωσε ότι το θέμα, που είχε κλονίσει τις ήδη ταραγμένες σχέσεις με το Πεκίνο, υπήρξε στην κορυφή των διπλωματικών θεμάτων που απασχολούσαν τον ίδιο τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι. Ο υπουργός Μανταβία αναγνώρισε επίσης την «ανθρωπιστική προσέγγιση» της ναυτιλιακής εταιρείας απέναντι στους ναυτικούς και επιβράβευσε δημόσια τη στάση της αυτή την κρίσιμη στιγμή.
Όπως ανέφερε το Υπουργείο Εξωτερικών στο Δελχί, δύο φορτηγά πλοία με Ινδούς ναυτικούς βρίσκονταν αυτές τις ημέρες σε αγκυροβόλιο στα κινεζικά ύδατα, καθώς δεν τους επιτρεπόταν να εκφορτώσουν, αν και ορισμένα άλλα πλοία, για άγνωστους λόγους, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ της Ινδίας, αντιμετωπίζονται με ευνοϊκότερους όρους από τις κινεζικές αρχές. Οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι στο Δελχί αφήνουν αιχμές εναντίον των κινεζικών αρχών και επισημαίνουν εμμέσως πλην σαφώς ότι τα πλοία υπό ινδική διαχείριση ή με Ινδούς ναυτικούς στοχοποιούνται από το Πεκίνο. Αρμόδιοι υπουργοί αναφέρουν επίσης ότι σημαντικός αριθμός Ινδών ναυτικών έχουν «κολλήσει» στην Κίνα τους τελευταίους επτά μήνες, γεγονός που εξετάζεται συχνά και ανησυχεί το ινδικό Υπουργικό Συμβούλιο στις συνεδριάσεις του.
Στις 25 Δεκεμβρίου, η Κίνα είχε δηλώσει ότι οι λόγοι που δεν επιτρέπουν την εκφόρτωση των πλοίων «Jag Anand» και «Anastasia» και τις αλλαγές Ινδών πληρωμάτων στα κινεζικά λιμάνια δεν συσχετίζονται με τις τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία και την Αυστραλία, αλλά αφορούν τα μέτρα πρόληψης που εφαρμόζει η χώρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η Ινδία και σύσσωμος ο ινδικός Τύπος αμφισβητούν τη συγκεκριμένη απάντηση του Πεκίνου και θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο οι κινεζικές αρχές «προκαλούν» την αντίδραση της Ινδίας και πυροδοτούν τις ήδη εύφλεκτες σχέσεις τους.
Φωτό: Ali Haider/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ