
Πρωτοσέλιδο άρθρο σε όλο τον ινδικό Τύπο αποτελεί η είδηση ότι 23 Ινδοί ναυτικοί που έχουν «εγκλωβιστεί» στην Κίνα θα επιστρέψουν σύντομα στην πατρίδα τους. Την πληροφορία αυτή έδωσε στον Τύπο ο αρμόδιος Ινδός υπουργός, Mansukh Mandaviya. Το φορτηγό πλοίο “MV Jag Anand”, με 23 Ινδούς πολίτες ως πλήρωμα, είχε στην κυριολεξία «εγκλωβιστεί» στην Κίνα, η οποία είχε απαγορεύσει οποιαδήποτε εκφόρτωση του φορτίου του αλλά και αλλαγή του πληρώματος, εδώ και αρκετούς μήνες, αναγκάζοντας σε πλήρη ακινησία το πλοίο και σε «εγκλωβισμό» τους ναυτικούς του.
Όπως ανέφερε ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, το πλοίο πρόκειται τελικά να ταξιδέψει προς την πόλη Chiba στην Ιαπωνία, ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη αλλαγή του πληρώματος. Ο υπουργός μάλιστα δήλωσε ότι το θέμα, που είχε κλονίσει τις ήδη ταραγμένες σχέσεις με το Πεκίνο, υπήρξε στην κορυφή των διπλωματικών θεμάτων που απασχολούσαν τον ίδιο τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι. Ο υπουργός Μανταβία αναγνώρισε επίσης την «ανθρωπιστική προσέγγιση» της ναυτιλιακής εταιρείας απέναντι στους ναυτικούς και επιβράβευσε δημόσια τη στάση της αυτή την κρίσιμη στιγμή.
Όπως ανέφερε το Υπουργείο Εξωτερικών στο Δελχί, δύο φορτηγά πλοία με Ινδούς ναυτικούς βρίσκονταν αυτές τις ημέρες σε αγκυροβόλιο στα κινεζικά ύδατα, καθώς δεν τους επιτρεπόταν να εκφορτώσουν, αν και ορισμένα άλλα πλοία, για άγνωστους λόγους, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ της Ινδίας, αντιμετωπίζονται με ευνοϊκότερους όρους από τις κινεζικές αρχές. Οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι στο Δελχί αφήνουν αιχμές εναντίον των κινεζικών αρχών και επισημαίνουν εμμέσως πλην σαφώς ότι τα πλοία υπό ινδική διαχείριση ή με Ινδούς ναυτικούς στοχοποιούνται από το Πεκίνο. Αρμόδιοι υπουργοί αναφέρουν επίσης ότι σημαντικός αριθμός Ινδών ναυτικών έχουν «κολλήσει» στην Κίνα τους τελευταίους επτά μήνες, γεγονός που εξετάζεται συχνά και ανησυχεί το ινδικό Υπουργικό Συμβούλιο στις συνεδριάσεις του.
Στις 25 Δεκεμβρίου, η Κίνα είχε δηλώσει ότι οι λόγοι που δεν επιτρέπουν την εκφόρτωση των πλοίων «Jag Anand» και «Anastasia» και τις αλλαγές Ινδών πληρωμάτων στα κινεζικά λιμάνια δεν συσχετίζονται με τις τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία και την Αυστραλία, αλλά αφορούν τα μέτρα πρόληψης που εφαρμόζει η χώρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η Ινδία και σύσσωμος ο ινδικός Τύπος αμφισβητούν τη συγκεκριμένη απάντηση του Πεκίνου και θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο οι κινεζικές αρχές «προκαλούν» την αντίδραση της Ινδίας και πυροδοτούν τις ήδη εύφλεκτες σχέσεις τους.
Φωτό: Ali Haider/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ