
Ένα δεξαμενόπλοιο με νοτιοκορεατική σημαία κατασχέθηκε από το Ιράν, μετέδωσαν σήμερα ιρανικά μέσα ενημέρωσης, σε μια περίοδο έντασης ανάμεσα στην Τεχεράνη και τη Σεούλ σχετικά με το πάγωμα ιρανικών κεφαλαίων σε νοτιοκορεατικές τράπεζες εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων.
Σύμφωνα με τις πηγές αυτές, το πλοίο κατασχέθηκε από το ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης επειδή ρύπαινε τον Κόλπο με χημικά.
Το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim μετέδωσε πως το πλήρωμα του πλοίου κρατείται στο ιρανικό λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τα μέλη του πληρώματος είναι από τη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, το Βιετνάμ και τη Μιανμάρ. Ωστόσο το πρακτορείο δεν διευκρινίζει τον αριθμό τους.
Νωρίτερα η ναυτιλιακή αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) είχε αναφέρει στον ιστότοπό της πως ένα εμπορικό πλοίο στα στενά του Ορμούζ άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε μέσα στα ιρανικά χωρικά ύδατα αφού είχε μια «αλληλεπίδραση» με τις ιρανικές αρχές.
Η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey ανακοίνωσε πως πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο HANKUK CHEMI με σημαία Νότιας Κορέας και ανέφερε ότι φαίνεται πως έχει συλληφθεί και οδηγείται μέσα στα ιρανικά χωρικά ύδατα με κατεύθυνση το Μπαντάρ Αμπάς.
Σύμφωνα με την Ambrey, το πλοίο, το οποίο ανήκει στην DM Shipping Co, είχε αναχωρήσει πριν από το επεισόδιο από το Τζουμπάιλ της Σαουδικής Αραβίας.
Η εταιρεία Dryad Global ανακοίνωσε πως το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων HANKUK CHEMI «πιθανόν συνελήφθη από ιρανικές δυνάμεις» στο στενό του Χορμούζ ενώ έπλεε για τη Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Tasnim News Agency/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ