
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της Νορβηγίας στο Όσλο, σε απόφασή του, έκρινε ότι τα σχέδια της νορβηγικής κυβέρνησης για συνέχιση της εξερεύνησης για κοιτάσματα πετρελαίου στην Αρκτική δεν παραβιάζουν καμία διεθνή συνθήκη, απορρίπτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την προσφυγή της Greenpeace.
Πιο συγκεκριμένα, οι ΜΚΟ Greenpeace και Nature and Youth στην προσφυγή τους ζητούσαν να ανασταλεί άμεσα και να μην υλοποιηθεί η αδειοδότηση για έρευνες εξερεύνησης κοιτασμάτων πετρελαίου, που είχαν κερδίσει η Equinor και άλλες συμμετέχουσες εταιρείες, την περίοδο 2015-2016, παραβιάζοντας κατά τους προσφεύγοντες το σύνταγμα της Νορβηγίας. Την ίδια περίοδο, οι αρμόδιες αρχές της Νορβηγίας εξέδωσαν δέκα νέες άδειες για την ανίχνευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αρκτική, με κύρια δραστηριότητα στις νοτιοανατολικές ακτές και στη θάλασσα Μπάρεντς.
Πιο συγκεκριμένα, το 2016, οι δύο ΜΚΟ στράφηκαν από κοινού ως προσφεύγοντες στο αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο κατά του Βασιλείου της Νορβηγίας, ισχυριζόμενοι ότι οι κρατικές αρχές παραβίασαν τους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος όπως ορίζονται από τα άρθρα του νορβηγικού συντάγματος. Οι έντεκα από τους ανώτατους δικαστές συμφώνησαν ότι οι ενέργειες της κυβέρνησης στο Όσλο δεν αντιβαίνουν στα άρθρα του συντάγματος περί προστασίας του περιβάλλοντος και της φύσης αλλά ούτε και στα σχετικά άρθρα της Ευρωπαϊκής Συνθήκης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που αφορούν το ανθρώπινο δικαίωμα για μια «καθαρή φύση».
Εάν η ετυμηγορία των ανώτατων δικαστών ήταν διαφορετική, η νορβηγική ενεργειακή πολιτική, ειδικά στην Αρκτική, θα είχε αναγκαστικά παγώσει, με εξαιρετικά δυσάρεστο οικονομικό αντίκτυπο για την Equinor αλλά και για πολλούς κλάδους της εθνικής οικονομίας που βασίζονται στην ενέργεια και στις εξορύξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ