
Έλλειμμα 9,4 δισ. ευρώ εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2020, έναντι ελλείμματος 767 εκατ. ευρώ που είχε καταγραφεί την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι συνολικές ανάγκες χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας από το εξωτερικό αυξήθηκαν στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου στα 7,5 δισ. ευρω έναντι 562 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι εξελίξεις αυτές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, αντανακλά τη μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών κατά 13,6 δισεκ. ευρώ, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών κατά 4,0 δισεκ. ευρώ, καθώς και τη βελτίωση των ισοζυγίων πρωτογενών και δευτερογενών εισοδημάτων.
Η μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στην επιδείνωση κυρίως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Είναι ενδεικτικό ότι οι εισπράξεις από τον τουρισμό μειώθηκαν κατά 77,0% και οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών κατά 76,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Από την άλλη πλευρά , η μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στη μείωση των εισαγωγών με ρυθμό ταχύτερο από το ρυθμό μείωσης των εξαγωγών. Ειδικότερα, οι συνολικές εξαγωγές αγαθών παρουσίασαν μείωση κατά 12,7% σε τρέχουσες τιμές, αλλά αύξηση 3,5% σε σταθερές τιμές. Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 15,9% σε τρέχουσες τιμές (-5,5% σε σταθερές τιμές).
Στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού σημείωσαν αύξηση κατά 541 εκατ. ευρώ και οι καθαρές υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, κατέγραψαν αύξηση κατά 2,6 δισεκ. ευρώ. Στην κατηγορία των επενδύσεων χαρτοφυλακίου, η καθαρή αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 33 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού.
Η καθαρή μείωση των υποχρεώσεών τους οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 8,1 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ