
Οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί εκπροσώπησης του εφοπλισμού και της ναυτεργασίας ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF, με κοινή επιστολή τους στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, στον αντιπρόεδρο Μαργαρίτη Σχοινά, στην Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson και στην Επίτροπο Μεταφορών Adina Vălean, επανέλαβαν το αίτημά τους στην Επιτροπή να διασφαλίσει την έγκαιρη αποβίβαση ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα και τα οποία διασώζονται από εμπορικά πλοία και τα πληρώματά τους.
Οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας πρώτη φορά προσέγγισαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν αυτή δημοσίευσε το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση χωρίς σε αυτό να αναφέρεται η συμβολή των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ECSA, η δημοσίευση του νέου Συμφώνου ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μεγαλύτερη διάσωση 27 προσφύγων και μεταναστών από εμπορικό πλοίο και συγκεκριμένα από το «Maersk Etienne».
Μετά την έκκληση των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας, η Επίτροπος Johansson συναντήθηκε με εκπροσώπους των ECSA και ETF και τους διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή κατανόησε τις ανησυχίες τους, ότι θα διερευνήσει όλες τις επιλογές για να καταστήσει σαφή την υποστήριξή της και θα προτείνει άμεση δράση από τα κράτη-μέλη.
«Θεωρούμε σημαντικό να επισημάνουμε ότι, όταν τα εμπορικά πλοία διασώζουν άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο, το πράττουν για να εκπληρώσουν τις ανθρωπιστικές υποχρεώσεις τους και τις υποχρεώσεις τους στο διεθνές δίκαιο. Είναι υψίστης σημασίας το ότι στα πλοία αυτά υπάρχει η διαβεβαίωση ότι τα κράτη-μέλη εκπληρώνουν επίσης τις ευθύνες τους βάσει του διεθνούς δικαίου και
συνεργάζονται για την ασφαλή και γρήγορη αποβίβαση ανθρώπων σε κίνδυνο», σημειώνουν οι ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF στην ανακοίνωσή τους.
Παρά το γεγονός ότι οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας χαιρέτισαν τη διαβεβαίωση της Επιτροπής, εντούτοις θεωρούν ότι το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση είναι ανεπαρκές για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους.
Φωτό: ET WE(CIS) LOUISE GEORGE/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ