
Οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί εκπροσώπησης του εφοπλισμού και της ναυτεργασίας ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF, με κοινή επιστολή τους στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, στον αντιπρόεδρο Μαργαρίτη Σχοινά, στην Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson και στην Επίτροπο Μεταφορών Adina Vălean, επανέλαβαν το αίτημά τους στην Επιτροπή να διασφαλίσει την έγκαιρη αποβίβαση ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα και τα οποία διασώζονται από εμπορικά πλοία και τα πληρώματά τους.
Οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας πρώτη φορά προσέγγισαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν αυτή δημοσίευσε το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση χωρίς σε αυτό να αναφέρεται η συμβολή των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ECSA, η δημοσίευση του νέου Συμφώνου ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μεγαλύτερη διάσωση 27 προσφύγων και μεταναστών από εμπορικό πλοίο και συγκεκριμένα από το «Maersk Etienne».
Μετά την έκκληση των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας, η Επίτροπος Johansson συναντήθηκε με εκπροσώπους των ECSA και ETF και τους διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή κατανόησε τις ανησυχίες τους, ότι θα διερευνήσει όλες τις επιλογές για να καταστήσει σαφή την υποστήριξή της και θα προτείνει άμεση δράση από τα κράτη-μέλη.
«Θεωρούμε σημαντικό να επισημάνουμε ότι, όταν τα εμπορικά πλοία διασώζουν άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο, το πράττουν για να εκπληρώσουν τις ανθρωπιστικές υποχρεώσεις τους και τις υποχρεώσεις τους στο διεθνές δίκαιο. Είναι υψίστης σημασίας το ότι στα πλοία αυτά υπάρχει η διαβεβαίωση ότι τα κράτη-μέλη εκπληρώνουν επίσης τις ευθύνες τους βάσει του διεθνούς δικαίου και
συνεργάζονται για την ασφαλή και γρήγορη αποβίβαση ανθρώπων σε κίνδυνο», σημειώνουν οι ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF στην ανακοίνωσή τους.
Παρά το γεγονός ότι οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας χαιρέτισαν τη διαβεβαίωση της Επιτροπής, εντούτοις θεωρούν ότι το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση είναι ανεπαρκές για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους.
Φωτό: ET WE(CIS) LOUISE GEORGE/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ