
Για μία ακόμα φορά η Τεχεράνη δείχνει τα δόντια της στην Ουάσιγκτον, καθώς στέλνει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στη Βενεζουέλα για τη μεταφορά καυσίμων, παρακάμπτοντας έτσι τις αμερικανικές κυρώσεις.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, περίπου δέκα ιρανικά δεξαμενόπλοια θα συμβάλουν επίσης στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας, αφού πρώτα έχουν ξεφορτώσει καύσιμα σε λιμάνια της χώρας της Νότιας Αμερικής.
Το καθεστώς Μαδούρο φαίνεται να εξαρτάται αποκλειστικά πλέον από το Ιράν ως σύμμαχο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα αποφεύγουν τις εμπορικές συναλλαγές με τη Βενεζουέλα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.
Η πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, η οποία κάποτε αποτελούσε τον κορυφαίο προμηθευτή αργού των ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, με την παραγόμενη ποσότητα μαύρου χρυσού να έχει μειωθεί αισθητά.
Όπως αναφέρει το Al Jazeera, ο στόλος των ιρανικών πλοίων που κατευθύνεται στη Βενεζουέλα είναι διπλάσιος από αυτόν του Μαΐου. Νωρίτερα μέσα στον χρόνο, πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων με προορισμό τη Βενεζουέλα απενεργοποιούσαν τα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού τουλάχιστον δέκα ημέρες πριν καταπλεύσουν στη χώρα της Νότιας Αμερικής, σημειώνει το Bloomberg.
To Υπουργείο Πετρελαίου στην Τεχεράνη αρνήθηκε να σχολιάσει το εν λόγω ζήτημα.
Την ίδια ώρα, τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, κρατικές πηγές του Ιράν ανέφεραν ότι «ευτυχώς οι ΗΠΑ έλαβαν το μήνυμα» και άλλαξαν τη συμπεριφορά τους στον Περσικό Κόλπο, καθώς ανώτατοι αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ τόνισαν ότι οι αμερικανικές δυνάμεις προχωρούν σε κατάσταση αποτροπής με το Ιράν.
Οι διενέξεις των δύο κρατών παραμένουν σε υψηλό επίπεδο τα τελευταία χρόνια μετά την απόφαση Τραμπ οι ΗΠΑ να αποχωρήσουν από το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και να επιβάλουν κυρώσεις στη χώρα της Μέσης Ανατολής. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Associated Press, το Ιράν έχει προβεί στην κράτηση πολλών δεξαμενόπλοιων, ενώ η Τεχεράνη κατηγορείται για εκρήξεις ναρκών με στόχο πλοία.
Φωτό: Ross D. Cameron/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση ηλικία των bulk carriers έχει αυξηθεί τα τελευταία έτη, εξέλιξη της οποίας τα αίτια εντοπίζονται στις κινήσεις των πλοιοκτητών ακόμα και πριν…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟPEC+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον…
Tην ποιοτική υπεροχή της ελληνικής σημαίας για ακόμα ένα έτος επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων του Tokyo MoU. Από την ετήσια έκθεση του Tokyo…
Η AEGEAN και η Emirates διευρύνουν περαιτέρω τη συνεργασία τους, προσφέροντας αμοιβαία οφέλη στους επιβάτες τους, μέσω των προγραμμάτων πιστότητας που διαθέτουν. Ειδικότερα από…
Περιορισμένη παρέμεινε η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων και τον Απρίλιο. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, τον πρώτο μήνα του β΄ τριμήνου…
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ