
Για μία ακόμα φορά η Τεχεράνη δείχνει τα δόντια της στην Ουάσιγκτον, καθώς στέλνει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στη Βενεζουέλα για τη μεταφορά καυσίμων, παρακάμπτοντας έτσι τις αμερικανικές κυρώσεις.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, περίπου δέκα ιρανικά δεξαμενόπλοια θα συμβάλουν επίσης στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας, αφού πρώτα έχουν ξεφορτώσει καύσιμα σε λιμάνια της χώρας της Νότιας Αμερικής.
Το καθεστώς Μαδούρο φαίνεται να εξαρτάται αποκλειστικά πλέον από το Ιράν ως σύμμαχο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα αποφεύγουν τις εμπορικές συναλλαγές με τη Βενεζουέλα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.
Η πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, η οποία κάποτε αποτελούσε τον κορυφαίο προμηθευτή αργού των ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, με την παραγόμενη ποσότητα μαύρου χρυσού να έχει μειωθεί αισθητά.
Όπως αναφέρει το Al Jazeera, ο στόλος των ιρανικών πλοίων που κατευθύνεται στη Βενεζουέλα είναι διπλάσιος από αυτόν του Μαΐου. Νωρίτερα μέσα στον χρόνο, πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων με προορισμό τη Βενεζουέλα απενεργοποιούσαν τα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού τουλάχιστον δέκα ημέρες πριν καταπλεύσουν στη χώρα της Νότιας Αμερικής, σημειώνει το Bloomberg.
To Υπουργείο Πετρελαίου στην Τεχεράνη αρνήθηκε να σχολιάσει το εν λόγω ζήτημα.
Την ίδια ώρα, τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, κρατικές πηγές του Ιράν ανέφεραν ότι «ευτυχώς οι ΗΠΑ έλαβαν το μήνυμα» και άλλαξαν τη συμπεριφορά τους στον Περσικό Κόλπο, καθώς ανώτατοι αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ τόνισαν ότι οι αμερικανικές δυνάμεις προχωρούν σε κατάσταση αποτροπής με το Ιράν.
Οι διενέξεις των δύο κρατών παραμένουν σε υψηλό επίπεδο τα τελευταία χρόνια μετά την απόφαση Τραμπ οι ΗΠΑ να αποχωρήσουν από το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και να επιβάλουν κυρώσεις στη χώρα της Μέσης Ανατολής. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Associated Press, το Ιράν έχει προβεί στην κράτηση πολλών δεξαμενόπλοιων, ενώ η Τεχεράνη κατηγορείται για εκρήξεις ναρκών με στόχο πλοία.
Φωτό: Ross D. Cameron/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ