
Για μία ακόμα φορά η Τεχεράνη δείχνει τα δόντια της στην Ουάσιγκτον, καθώς στέλνει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στη Βενεζουέλα για τη μεταφορά καυσίμων, παρακάμπτοντας έτσι τις αμερικανικές κυρώσεις.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, περίπου δέκα ιρανικά δεξαμενόπλοια θα συμβάλουν επίσης στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας, αφού πρώτα έχουν ξεφορτώσει καύσιμα σε λιμάνια της χώρας της Νότιας Αμερικής.
Το καθεστώς Μαδούρο φαίνεται να εξαρτάται αποκλειστικά πλέον από το Ιράν ως σύμμαχο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα αποφεύγουν τις εμπορικές συναλλαγές με τη Βενεζουέλα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.
Η πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, η οποία κάποτε αποτελούσε τον κορυφαίο προμηθευτή αργού των ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, με την παραγόμενη ποσότητα μαύρου χρυσού να έχει μειωθεί αισθητά.
Όπως αναφέρει το Al Jazeera, ο στόλος των ιρανικών πλοίων που κατευθύνεται στη Βενεζουέλα είναι διπλάσιος από αυτόν του Μαΐου. Νωρίτερα μέσα στον χρόνο, πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων με προορισμό τη Βενεζουέλα απενεργοποιούσαν τα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού τουλάχιστον δέκα ημέρες πριν καταπλεύσουν στη χώρα της Νότιας Αμερικής, σημειώνει το Bloomberg.
To Υπουργείο Πετρελαίου στην Τεχεράνη αρνήθηκε να σχολιάσει το εν λόγω ζήτημα.
Την ίδια ώρα, τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, κρατικές πηγές του Ιράν ανέφεραν ότι «ευτυχώς οι ΗΠΑ έλαβαν το μήνυμα» και άλλαξαν τη συμπεριφορά τους στον Περσικό Κόλπο, καθώς ανώτατοι αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ τόνισαν ότι οι αμερικανικές δυνάμεις προχωρούν σε κατάσταση αποτροπής με το Ιράν.
Οι διενέξεις των δύο κρατών παραμένουν σε υψηλό επίπεδο τα τελευταία χρόνια μετά την απόφαση Τραμπ οι ΗΠΑ να αποχωρήσουν από το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και να επιβάλουν κυρώσεις στη χώρα της Μέσης Ανατολής. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Associated Press, το Ιράν έχει προβεί στην κράτηση πολλών δεξαμενόπλοιων, ενώ η Τεχεράνη κατηγορείται για εκρήξεις ναρκών με στόχο πλοία.
Φωτό: Ross D. Cameron/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε 1,43 δισ. Ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο…

Fast-track διαδικασίες κινεί η Γουινέα για την ανάπτυξη διυλιστηρίων αλουμίνας και εργοστασίων iron ore pellets, προκειμένου να τερματίσει δεκαετίες εξαγωγών ακατέργαστου μεταλλεύματος, δήλωσε ο…

Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής…

Η Lukoil βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου κύκλου αναταράξεων, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις αρχίζουν να περιορίζουν ουσιαστικά τη διεθνή της δραστηριότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Ντούισμπουργκ, εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας. Μέσα…

Τις απόψεις τους σχετικά με τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, την επιρροή της (γεω)πολιτικής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων, εξέφρασαν τέσσερις…

Σε σταθερά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, διατηρούνται οι παραγγελίες πλοίων καθαρότερων καυσίμων, παρά το γεγονός ότι φέτος οι συνολικές παραγγελίες κινούνται σε χαμηλότερα…

Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ