
Με βάση τις μετεωρολογικές καταγραφές, το Σαββατοκύριακο 12-13/12, ο πρώτος τροπικός κυκλώνας θα αφήσει το στίγμα του στις περιοχές του Νότιου Ειρηνικού Ωκεανού. Το σημείο όπου τώρα εκτυλίσσεται η κακοκαιρία που θα οδηγήσει στον τροπικό κυκλώνα στο τέλος της εβδομάδας είναι κοντά στην Αμερικανική Σαμόα. Η κακοκαιρία κινείται από τα δυτικά προς τα νοτιοδυτικά με μεγαλύτερη ένταση, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε τροπικό κυκλώνα, που θα ονομαστεί Yasa.
Επίσης, η τροπική κατάθλιψη της περιοχής δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες, όπως η διάτμηση ανέμου και θερμών υδάτων των ωκεανών, που συμβάλλουν στη δημιουργία τροπικού κυκλώνα. Ως «τροπική κατάθλιψη» ορίζεται η διαταραχή με καθορισμένη κυκλοφορία όπου μπορούν να εκτιμηθούν η κεντρική θέση και η μέγιστη ταχύτητα του ανέμου για 10 λεπτά, η οποία θα πρέπει να είναι μικρότερη από 63 χλμ. ανά ώρα στο επίκεντρο της κακοκαιρίας. Η διάτμηση του ανέμου είναι η αύξηση της ισχύος ή η μεταβολή της κατεύθυνσης του αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας σε υψηλότερο ή οριζόντιας κατεύθυνσης σημείο στην ατμόσφαιρα. Η έντονη παρουσία διάτμησης του αέρα σε μια συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να αποτρέψει ή, ακόμα, να εξασθενίσει αρκετά ένα τροπικό φαινόμενο.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από τη Δευτέρα 7 έως και την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου, η κακοκαιρία άφησε πίσω της ισχυρές βροχοπτώσεις, που μετρήθηκαν στα 62 χλστ. στην Αμερικανική Σαμόα. Η βροχόπτωση συνεχίστηκε με αμείωτους ρυθμούς και την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου, χωρίς να εμποδίζεται η δημιουργία του κυκλώνα. Στα τέλη του Σαββατοκύριακου, πολύ ισχυροί άνεμοι και βροχοπτώσεις θα επεκταθούν μεταξύ Φίτζι και Βανουάτου.
Ως συνέπεια του τροπικού κυκλώνα που έρχεται, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν έντονες κυματώσεις και ρεύματα κατηγορίας rip current. Ο όρος «rip current» αναφέρεται σε ένα ρεύμα που ονομάζεται συνήθως «ξίσωμα» (ή παραπλανητικά «παλίρροια»). Το συγκεκριμένο είδος ρεύματος νερού αναπτύσσεται κοντά σε παραλίες με έντονες κυματώσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ