
Η ολλανδική εταιρεία ναυπήγησης Damen Shipyards Group ήλθε σε συμφωνία με τη ναυτιλιακή εταιρεία HST Marine, η οποία διαχειρίζεται κατά κύριο λόγο πλοία μεταφοράς πληρωμάτων (CTV), για την κατασκευή του πρώτου πλοίου παράκτιας υποστήριξης, σχεδίασης Multi Cat 2309.
Η HST Marine θα δρομολογήσει το νέο της πλοίο προς υποστήριξη πλήθους δραστηριοτήτων ανά την υφήλιο, όπως: παράκτιες ρυμουλκήσεις, συντήρηση θαλάσσιων σημαντήρων, υποστήριξη παράκτιων εργοστασιακών μονάδων, διαδικασίες επιθεώρησης και δοκιμές ναυτικού εξοπλισμού.
Το εν λόγω πλοίο θα εξοπλιστεί με κύριες μηχανές Volvo Penta, βασικό χαρακτηριστικό των οποίων είναι η βελτιωμένη απόδοση και οι περιορισμένες ποσότητες εκπεμπόμενων ρύπων κατά τη λειτουργία τους, με στόχο τη μελλοντική συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα όρια του IMO Tier III.
Επίσης σημαντικό στοιχείο στη νέα σχεδίαση Multi Cat 2309 αποτελεί η αναβάθμιση της πρωραίας έλικας πηδαλιουχίας, η οποία θα βελτιώσει τις ελικτικές ικανότητες του πλοίου. Επιπλέον, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του CTV έχει ζητήσει την εγκατάσταση δύο συστημάτων ρυμούλκησης επί του πλοίου καθώς και ενός γερανού ανυψωτικής ικανότητας 25,1 τόνων και 8,1 τόνων σε εμβέλεια 5,79 μ. και 14,09 μ. αντίστοιχα, προς εξυπηρέτηση όλων των προβλεπόμενων δραστηριοτήτων τις οποίες θα εκτελεί.
Η παράδοση του πρώτου Multi Cat 2309 για λογαριασμό της HST Marine αναμένεται προς τα τέλη του 2021.
Φωτό: www.damen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ