
Οι ολλανδικές αρχές εγκατέστησαν στο λιμάνι του Ρότερνταμ μια μασκότ που μοιάζει με τέρας με ένα μεγάλο μπλε κεφάλι για να προειδοποιήσουν ότι το τέλος της μεταβατικής περιόδου του Brexit στις 31 Δεκεμβρίου θα προκαλέσει τερατώδη προβλήματα σε όσους χρησιμοποιούν το λιμάνι.
Στην πρώτη δημόσια εμφάνισή του, το «Τέρας του Brexit» πόζαρε για τα μέσα ενημέρωσης μέσα στο λιμάνι καθώς οι τελωνειακοί υπάλληλοι διένειμαν στους οδηγούς φορτηγών φυλλάδια που προειδοποιούν και τους καλούν «να είστε έτοιμοι».
Μπροστά στις κάμερες, το “μπλε τέρας”, υποστηριζόμενο από μια φύλακα, έδωσε ένα φυλλάδιο σε έναν υπουργό, πριν δείξει την κατεύθυνση σε φορτηγά που κατέβαιναν από ένα τεράστιο οχηματαγωγό.
Από την 1η Ιανουαρίου, οι οδηγοί δεν θα μπορούν να επιβιβαστούν σε οχηματαγωγά προς τη Βρετανία και θα βρεθούν εγκλωβισμένοι μέσα σε ένα τεράστιο χώρο στάθμευσης φορτηγών εάν δεν ολοκληρώσουν τις νέες τελωνειακές διατυπώσεις.
Ενώ η Βρετανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν πολύ λίγο χρόνο για να καταλήξουν σε μια συμφωνία εμπορικής εταιρικής σχέσης μετά τη μετάβαση, οι υπεύθυνοι του λιμανιού του Ρότερνταμ τόνισαν ότι οι νέοι έλεγχοι εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση.
«Συμφωνία ή μη συμφωνία, δεν είναι κάτι σημαντικό όταν πρόκειται για λιμενικές διαδικασίες, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μαρκ Ντικ, αρμόδιος συντονιστής του Brexit για το λιμάνι του Ρότερνταμ.
«Καθώς από την 1η Ιανουαρίου, θα πρέπει να εφαρμόζονται όλες οι τελωνειακές διατυπώσεις. Εάν αυτές οι τελωνειακές διατυπώσεις δεν εφαρμόζονται, δεν θα μπορείτε να πάτε στο Ηνωμένο Βασίλειο», προειδοποίησε.
Σχεδόν το 88% των οδηγών που χρησιμοποιούν το λιμάνι έχουν εγγραφεί σε μια ειδική βάση δεδομένων, ενώ το 12% που δεν το έχει κάνει, κινδυνεύει να βρεθεί σφηνωμένο στον χώρο στάθμευσης φορτηγών 700 θέσεων.
Το μεγαλύτερο θαλάσσιο λιμάνι της Ευρώπης δέχεται έως και 4.000 φορτηγά την ημέρα που προέρχονται ή κατευθύνονται στη Βρετανία, σημαντικό εμπορικό εταίρο της Ολλανδίας.
Το τέρας, στην πραγματικότητα ένας άντρας που έχει μεταμφιεστεί, είχε ήδη χρησιμοποιηθεί πέρυσι από την ολλανδική κυβέρνηση για την εκστρατεία της που επεσήμαινε τις δυσκολίες που προκαλεί η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ.
Το τέρας με το μπλε τρίχωμα έγινε έκτοτε μια καλτ φιγούρα στην Ολλανδία και τη Βρετανία, καθώς εμφανίζεται σε διάφορα βίντεο όπου εμποδίζει τη διέλευση στους οδηγούς φορτηγών και στους επαγγελματίες του εμπορίου. Ο Ολλανδός υπουργός Εξωτερικών εμφανίστηκε παρέα του.
Οι λιμενικές αρχές ελπίζουν ότι η «ημέρα δράσης του Brexit» θα ωθήσει τις εταιρίες οδικών μεταφορών και τους αργοπορημένους οδηγούς να εγγραφούν τώρα για να αποφύγουν μελλοντικά προβλήματα.
«Ασφαλώς θα υπάρξουν αναποδιές στις αρχές Ιανουαρίου. Θα υπάρχουν μποτιλιαρίσματα, πιθανόν πολλοί απογοητευμένοι οδηγοί που δεν θα μπορούν να μπουν στον τερματικό σταθμό», δήλωσε ο Ντικ, θεωρώντας “φρικτή” την προοπτική» αυτή.
Είπε ότι ελπίζει ότι το λιμάνι θα είναι «πλήρως προετοιμασμένο» μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου και ότι το εμπόριο με τη Βρετανία θα είναι “ομαλό όπως πριν”.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ