
Η Σαουδική Αραβία έχει «φιλόδοξα σχέδια» να γίνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής υδρογόνου στον κόσμο, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας του Βασιλείου, πρίγκιπας Abdulaziz bin Salman, σύμφωνα με άρθρο του Arabian Business.
Μιλώντας σε ενημέρωση στο Ριάντ πριν από τη Σύνοδο Κορυφής της G20, ο ίδιος δήλωσε: «Σε μερικούς μήνες θα φανεί τι επιδιώκουμε να κάνουμε με το υδρογόνο, ποιες θα είναι οι εθνικές μας φιλοδοξίες και πώς μπορούμε ακόμα να διατηρήσουμε το προβάδισμά μας σε αυτή τη φιλοδοξία».
Ο Σαουδάραβας πρίγκιπας πρόσθεσε ότι το Βασίλειο, το οποίο είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, θα είναι και «ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υδρογόνου στη γη».
Ο Abdulaziz bin Salman προχώρησε στην επεξήγηση ότι, αξιοποιώντας τα μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου της χώρας, επιτυγχάνεται η παραγωγή «μπλε» υδρογόνου. Ο χαρακτηρισμός «μπλε» αποδίδεται λόγω της συγκεκριμένης διαδικασίας παραγωγής του υδρογόνου, κατά την οποία απομονώνονται και αφαιρούνται τα παραγόμενα υποπροϊόντα διοξειδίου του άνθρακα.
Τον Σεπτέμβριο, η χώρα έστειλε το πρώτο φορτίο «μπλε» υδρογόνου στον κόσμο στην Ιαπωνία, το οποίο μετατράπηκε σε αμμωνία. Επίσης, τον ίδιο μήνα, η αμερικανική εταιρεία Air Products & Chemicals υπέγραψε συμφωνία με τη σαουδαραβική ACWA Power International για την ανάπτυξη εργοστασίου αμμωνίας με βάση το υδρογόνο, αξίας 5 δισ. δολαρίων, που θα τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην πόλη Neom, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υλοποίησης μιας φουτουριστικής πόλης στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Έχουμε επίγνωση του μέλλοντος. Διαθέτουμε μια τεράστια ποσότητα υδρογονανθράκων και θέλουμε να τη χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα», κατέληξε ο Abdulaziz bin Salman.
Φωτό: Patrick Pleul/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ