
Η Σαουδική Αραβία έχει «φιλόδοξα σχέδια» να γίνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής υδρογόνου στον κόσμο, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας του Βασιλείου, πρίγκιπας Abdulaziz bin Salman, σύμφωνα με άρθρο του Arabian Business.
Μιλώντας σε ενημέρωση στο Ριάντ πριν από τη Σύνοδο Κορυφής της G20, ο ίδιος δήλωσε: «Σε μερικούς μήνες θα φανεί τι επιδιώκουμε να κάνουμε με το υδρογόνο, ποιες θα είναι οι εθνικές μας φιλοδοξίες και πώς μπορούμε ακόμα να διατηρήσουμε το προβάδισμά μας σε αυτή τη φιλοδοξία».
Ο Σαουδάραβας πρίγκιπας πρόσθεσε ότι το Βασίλειο, το οποίο είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, θα είναι και «ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υδρογόνου στη γη».
Ο Abdulaziz bin Salman προχώρησε στην επεξήγηση ότι, αξιοποιώντας τα μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου της χώρας, επιτυγχάνεται η παραγωγή «μπλε» υδρογόνου. Ο χαρακτηρισμός «μπλε» αποδίδεται λόγω της συγκεκριμένης διαδικασίας παραγωγής του υδρογόνου, κατά την οποία απομονώνονται και αφαιρούνται τα παραγόμενα υποπροϊόντα διοξειδίου του άνθρακα.
Τον Σεπτέμβριο, η χώρα έστειλε το πρώτο φορτίο «μπλε» υδρογόνου στον κόσμο στην Ιαπωνία, το οποίο μετατράπηκε σε αμμωνία. Επίσης, τον ίδιο μήνα, η αμερικανική εταιρεία Air Products & Chemicals υπέγραψε συμφωνία με τη σαουδαραβική ACWA Power International για την ανάπτυξη εργοστασίου αμμωνίας με βάση το υδρογόνο, αξίας 5 δισ. δολαρίων, που θα τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην πόλη Neom, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υλοποίησης μιας φουτουριστικής πόλης στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Έχουμε επίγνωση του μέλλοντος. Διαθέτουμε μια τεράστια ποσότητα υδρογονανθράκων και θέλουμε να τη χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα», κατέληξε ο Abdulaziz bin Salman.
Φωτό: Patrick Pleul/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ