
«Έχοντας εξασφαλίσει πόρους μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και των Διαρθρωτικών Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα θα έχει τη δυνατότητα να επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στη στρατηγική αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Και μπορεί να το κάνει καλύτερα, σε συνεργασία με αξιόπιστους εταίρους, δημιουργώντας αμοιβαία οφέλη.
Οι επιχειρηματικές κοινότητες της Ελλάδας και της Κίνας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ανταποκριθούν δημιουργικά σε αυτή την πρόκληση… Είμαι βέβαιος, λοιπόν, ότι θα πρωταγωνιστήσουν στην αξιοποίηση του «ελατηρίου» ανάκαμψης που αναμένουμε στην Ελλάδα, μετά την πανδημία».
Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Κωνσταντίνος Μίχαλος στη διαδικτυακή ημερίδα του ΕΒΕΑ: «Η Ελλάδα ένας αναδυόμενος επενδυτικός προορισμός στην Ευρώπη μετά τον COVID-19» που συνδιοργανώθηκε με το China Chamber of Commerce to the EU (CCCEU) και το Hellenic Trade Council (HETCO).
Όπως επεσήμανε ο κ. Μίχαλος, μέχρι στιγμής η χώρα μας δείχνει ικανοποιητικές αντοχές στη διαχείριση της πανδημίας – διατηρώντας καλύτερη επιδημιολογική κατάσταση – σε σύγκριση πάντα με άλλες χώρες.
«Σαφώς, η νέα αυτή κρίση – η δεύτερη σε μια δεκαετία – φαίνεται να ανακόπτει πρόσκαιρα την πορεία ανάπτυξης, στην οποία είχε τεθεί η ελληνική οικονομία. Ωστόσο, οι προοπτικές και η δυναμική της χώρας παραμένουν ισχυρές» είπε ο ίδιος και αναφέρθηκε στην πορεία των ελληνικών ομολόγων αλλά και σε πρόσφατη έρευνα της Ernst & Young που εμφανίζει τη χώρα μας να κατέχει σήμερα ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη, ως προς την ελκυστικότητά της για ξένες επενδύσεις.
«Μόνο στη διάρκεια του 2020 και μάλιστα εν μέσω της πανδημίας, έχουν ανακοινωθεί μια σειρά από μεγάλες επενδύσεις και projects που επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται ξανά στο ραντάρ της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας» σημείο σε ο κ. Μίχαλος και πρόσθεσε την εκτίμησή του ότι μέσα σε αυτό το περιβάλλον, δημιουργούνται σημαντικές προοπτικές για κινεζικές επενδύσεις στη χώρα.
Μέχρι τώρα, τομείς όπως αυτοί της ναυτιλίας και των ναυπηγοεπισκευών, των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και του πολιτισμού, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο γόνιμων συνεργασιών, όπως είπε και συνέχισε ότι σε αυτούς, αλλά και σε μια σειρά από αναδυόμενους τομείς, έχουμε τώρα τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε νέες ευκαιρίες.
Η ναυτιλία, οι υποδομές και οι υπηρεσίες μεταφορών – με έμφαση στους λιμένες και τα σιδηροδρομικά δίκτυα – η εφοδιαστική αλυσίδα και η διακίνηση φορτίων συνεχίζουν να παρέχουν πρόσφορο έδαφος για νέες επενδύσεις και επιχειρηματικές συνεργασίες.
Υπάρχει, παράλληλα, ο τομέας της ενέργειας με έμφαση στις ανανεώσιμες και τις εναλλακτικές πηγές, όπως για παράδειγμα η παραγωγή ενέργειας από απόβλητα. Υπάρχει ο τομέας των κατασκευών και των μεταλλευμάτων, στον οποίο η χώρα μας διαθέτει ένα εξαιρετικό δυναμικό εξωστρεφών επιχειρήσεων. Σημαντικές ευκαιρίες παρουσιάζει και ο αγροτοδιατροφικός τομέας, στον οποίο η Ελλάδα επίσης διαθέτει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση για ποιοτικά, υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα.
Ο τουρισμός, επίσης, παραμένει ένας τομέας στον οποίο η Ελλάδα υπερέχει συγκριτικά.
«Η υλοποίηση εμβληματικών επενδύσεων, όπως αυτή που ξεκίνησε στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, το σχέδιο αναβάθμισης της Αθηναϊκής Ριβιέρας, αλλά και μια σειρά από project αποκρατικοποιήσεων σε τουριστικές περιοχές της χώρας, δημιουργούν νέες ευκαιρίες για στρατηγικές συνεργασίες και μεγάλης κλίμακας επενδύσεις όπως υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι, ένας τομέας που αναπτύσσεται σήμερα ταχύτατα στην Ελλάδα, είναι αυτός της τεχνολογίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ