
Σαουδική Αραβία και Ρωσία μάχονται στήθος με στήθος προκειμένου να καταστούν κορυφαίοι προμηθευτές πετρελαίου της Κίνας για φέτος.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι εταιρείες ανάλυσης Refinitiv, Vortexa και Kpler, η Σαουδική Αραβία, η οποία αποτελεί παραδοσιακά τον κορυφαίο προμηθευτή αργού της Κίνας, έχει εξαγάγει περίπου 1,6-1,7 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Από την άλλη, και οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας στην Κίνα αγγίζουν τα 1,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Το Ιράκ βρίσκεται στην τρίτη θέση, με εξαγωγές που φτάνουν τα 1,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Φέτος η βιομηχανία πετρελαίου έχει πληγεί σημαντικά, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει ανακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η Κίνα, ο κορυφαίος εισαγωγέας πετρελαίου του κόσμου, αποτελεί μία από τις λίγες χώρες που έχει αυξήσει τις εισαγωγές της το 2020.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, τον Νοέμβριο η Σαουδική Αραβία αύξησε τις εξαγωγές της προς την Κίνα στα 2,13-2,24 εκατ. βαρέλια/ημέρα, με τον πετρελαϊκό κολοσσό Saudi Aramco να μειώνει τις τιμές πετρελαίου με παράδοση στην Ασία τον περασμένο Οκτώβριο.
Τέλος, οι ρωσικές εξαγωγές στον ασιατικό γίγαντα διαμορφώθηκαν περί τα 1,49 εκατ. βαρέλια/ημέρα έναντι 1,55 εκατ. βαρελιών/ημέρα τον Οκτώβριο.
Φωτό: Etienne Lautent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ