
H πανδημία του κορονοϊού έχει πλήξει σημαντικά τους διαχειριστές κρουαζιερόπλοιων. Αυτό όμως δεν αποτρέπει την βιομηχανία να αναπτύξει νέες καινοτομίες και να χαράξει καινούργιους δρόμους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κρουαζιερόπλοιο «ΜS SATOSHI» το οποίο διαχειρίζεται η COLUMBIA Cruise Services και νηολογήθηκε στο Γενικό Προξενείο του Παναμά στον Πειραιά. Το κρουαζιερόπλοιο παρελήφθη από third-party διαχειρίστρια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων για λογαριασμό της νέας ιδιοκτήτριας εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 Νοεμβρίου και θα επιχειρεί ως μια «πλωτή κοινότητα» στον Κόλπο του Παναμά.
Αυτό που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι ότι το εν λόγω πλοίο εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, θα αποτελέσει έναν κόμβο συνάντησης επενδυτών κρυπτονομισμάτων, ερευνητών, επιχειρηματιών κ.α. Πέραν του δολαρίου και άλλων τρόπων πληρωμής, το bitcoin θα χρησιμοποιείται για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες εν πλω εξού και το κρουαζιερόπλοιο έχει λάβει τον χαρακτηρισμό του «The Crypto Cruise Ship».
Η ανάπτυξη του όλου project ανήκει στην εταιρεία Ocean Builders η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή SeaPods. Σύμφωνα με τον COO της Ocean Builders, Chad Elwartowski, το πλοίο μετονομάστηκε σε «SATOSHI» από το ψευδώνυμο του δημιουργού του bitcoin Satoshi Nakamoto. O Elwartowski σημειώνει χαρακτηριστικά: «ανυπομονούμε να δημιουργήσουμε έναν κόμβο καινοτομίας και τεχνολογίας εδώ στον Παναμά. Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε πώς να ζούμε βιώσιμα στη θάλασσα».
Το κρουαζιερόπλοιο ναυπηγήθηκε το 1991, αρχικά έφερε το όνομα «Pacific Dawn» και διαχειριζόταν από την Princess Cruises και την P&O Australia πριν τελικά η μητρική εταιρεία Carnival Corporation προχωρήσει στην πώλησή του. Το «SATOSHI» ή «The Crypto Cruise Ship» έχει μήκος 811 ποδών, διαθέτει 12 καταστρώματα, 777 καμπίνες, τρία κύρια εστιατόρια, πισίνες ενώ μπορεί να μεταφέρει έως και 2020 άτομα.
Φωτό: COLUMBIA Cruise Services
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ