
Ευτράπελων συνέχεια στις σχέσεις Κίνας–Αυστραλίας, με τη ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο να βιώνουν τον αντίκτυπο των κλιμακούμενων διενέξεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, περίπου 400 ναυτικοί και 2 εκατ. τόνοι άνθρακα είναι αποκλεισμένοι σε πλοία στις βορειοανατολικές ακτές της Κίνας. Περίπου 21 bulkers είναι αγκυροβολημένα στο λιμάνι Jingtang, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα εκφόρτωσης αυστραλιανού άνθρακα αξίας $200 εκατ. Μάλιστα, όπως αναφέρει το Bloomberg, τα δεκαπέντε από αυτά βρίσκονται «αδρανοποιημένα» από τον Ιούνιο, ενώ τα υπόλοιπα βιώνουν τις όποιες καθυστερήσεις τις τελευταίες τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι οι τελωνειακές αρχές της Κίνας δεν προβαίνουν σε έλεγχο των φορτίων, ενώ η Αρχή του λιμένα Jingtang δεν επιτρέπει τις μετακινήσεις πληρωμάτων, επικαλούμενη υγειονομικά πρωτόκολλα ενάντια στον Covid. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στο Bloomberg ότι και ο ναυλωτής αρνείται να επιτρέψει στο πλοίο να πλεύσει προς άλλο λιμάνι προκειμένου οι ναυτικοί να μετακινηθούν.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας επιβεβαίωσε ότι ινδικό πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο κοντά στο Hebei, χωρίς όμως οι κινεζικές αρχές να απαγορεύουν τον απόπλου.
Η εν λόγω εξέλιξη έρχεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στη ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς εδώ και αρκετούς μήνες εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κρίση λόγω της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων, παραμένοντας αρκετό καιρό αποκλεισμένοι στα πλοία.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ