
Ευτράπελων συνέχεια στις σχέσεις Κίνας–Αυστραλίας, με τη ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο να βιώνουν τον αντίκτυπο των κλιμακούμενων διενέξεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, περίπου 400 ναυτικοί και 2 εκατ. τόνοι άνθρακα είναι αποκλεισμένοι σε πλοία στις βορειοανατολικές ακτές της Κίνας. Περίπου 21 bulkers είναι αγκυροβολημένα στο λιμάνι Jingtang, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα εκφόρτωσης αυστραλιανού άνθρακα αξίας $200 εκατ. Μάλιστα, όπως αναφέρει το Bloomberg, τα δεκαπέντε από αυτά βρίσκονται «αδρανοποιημένα» από τον Ιούνιο, ενώ τα υπόλοιπα βιώνουν τις όποιες καθυστερήσεις τις τελευταίες τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι οι τελωνειακές αρχές της Κίνας δεν προβαίνουν σε έλεγχο των φορτίων, ενώ η Αρχή του λιμένα Jingtang δεν επιτρέπει τις μετακινήσεις πληρωμάτων, επικαλούμενη υγειονομικά πρωτόκολλα ενάντια στον Covid. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στο Bloomberg ότι και ο ναυλωτής αρνείται να επιτρέψει στο πλοίο να πλεύσει προς άλλο λιμάνι προκειμένου οι ναυτικοί να μετακινηθούν.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας επιβεβαίωσε ότι ινδικό πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο κοντά στο Hebei, χωρίς όμως οι κινεζικές αρχές να απαγορεύουν τον απόπλου.
Η εν λόγω εξέλιξη έρχεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στη ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς εδώ και αρκετούς μήνες εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κρίση λόγω της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων, παραμένοντας αρκετό καιρό αποκλεισμένοι στα πλοία.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία με πρόσφατο παράδειγμα τo Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει επί του παρόντος αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα,…
Το σχέδιο των ΗΠΑ για θαλάσσιες μεταφορές ενέργειας με ναυπηγημένα στις ΗΠΑ πλοία ήδη αντιμετωπίζει εγχώριες αντιδράσεις. Ειδικότερα, οι εταιρείες ενέργειας των ΗΠΑ ζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ