
Οι Αυστραλοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν “πιο συχνές και πιο σοβαρές” καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε σήμερα επιτροπή έρευνας για τις καταστροφικές πυρκαγιές που κατέκαψαν τη χώρα το 2019 και το 2020.
Πυρκαγιές ξεσπούν κάθε χρόνο στην Αυστραλία στο τέλος του χειμώνα, όμως το περασμένο έτος ήταν ιδιαίτερα σφοδρές, ενώ προκάλεσαν τον θάνατο 33 ανθρώπων και κατέστρεψαν μια επιφάνεια ίση με τη Βρετανία.
“Αυτό που ήταν πρωτόγνωρο είναι τώρα το μέλλον μας”, προειδοποίησε η βασιλική επιτροπή έρευνας που ανέλαβε να προετοιμάσει καλύτερα τη χώρα να αντιμετωπίζει φυσικές καταστροφές.
Σύμφωνα με την επιτροπή, οι καταστροφές όχι μόνο “δυστυχώς θα είναι πιο συχνές και πιο σοβαρές”, αλλά “μπορούμε να αναμένουμε περισσότερα επικίνδυνα φαινόμενα ταυτόχρονα ή συνεχόμενα”.
“Στη διάρκεια των 12 τελευταίων μηνών υπήρξε ξηρασία, κύματα καύσωνα και πυρκαγιές, τις οποίες ακολούθησαν σφοδρές καταιγίδες, πλημμύρες και μια πανδημία”, υπενθύμισε η επιτροπή.
Οι πυρκαγιές στην Αυστραλία διήρκησαν εννέα μήνες μέχρι τον Μάρτιο και μέχρι τότε είχαν σκοτώσει ή εκτοπίσει τρία δισεκατομμύρια ζώα, ενώ κόστισαν στην οικονομία της χώρας περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια (6 δισεκ. ευρώ).
Το ετήσιο κόστος των καταστροφών ενδέχεται να αυξηθεί και να φτάσει περίπου τα 27 δισεκατομμύρια δολάρια ως το 2050, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής “η οποία είναι αναπόφευκτη τις επόμενες δύο δεκαετίες”.
“Ως συνέπεια αναμένεται να συνεχίζει να αυξάνεται το επίπεδο των θαλασσών. Οι κυκλώνες αναμένεται να μειωθούν σε αριθμό, αλλά να αυξηθεί η έντασή τους. Οι πλημμύρες και οι δασικές πυρκαγιές αναμένεται να γίνουν πιο συχνές και πιο έντονες”.
Μεταξύ των 80 συστάσεών της, η επιτροπή ζητεί καλύτερα δεδομένα για τον τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει συγκεκριμένους τομείς. Ωστόσο δεν ζητεί από τη συντηρητική κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία δέχθηκε επικρίσεις ότι καθυστερεί να αναλάβει δράση κατά της κλιματικής αλλαγής, να αντιμετωπίσει τις βαθιές της ρίζες, κάτι που απογοήτευσε πολλούς ειδικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Bianca De Marchi/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ