
Οι Αυστραλοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν “πιο συχνές και πιο σοβαρές” καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε σήμερα επιτροπή έρευνας για τις καταστροφικές πυρκαγιές που κατέκαψαν τη χώρα το 2019 και το 2020.
Πυρκαγιές ξεσπούν κάθε χρόνο στην Αυστραλία στο τέλος του χειμώνα, όμως το περασμένο έτος ήταν ιδιαίτερα σφοδρές, ενώ προκάλεσαν τον θάνατο 33 ανθρώπων και κατέστρεψαν μια επιφάνεια ίση με τη Βρετανία.
“Αυτό που ήταν πρωτόγνωρο είναι τώρα το μέλλον μας”, προειδοποίησε η βασιλική επιτροπή έρευνας που ανέλαβε να προετοιμάσει καλύτερα τη χώρα να αντιμετωπίζει φυσικές καταστροφές.
Σύμφωνα με την επιτροπή, οι καταστροφές όχι μόνο “δυστυχώς θα είναι πιο συχνές και πιο σοβαρές”, αλλά “μπορούμε να αναμένουμε περισσότερα επικίνδυνα φαινόμενα ταυτόχρονα ή συνεχόμενα”.
“Στη διάρκεια των 12 τελευταίων μηνών υπήρξε ξηρασία, κύματα καύσωνα και πυρκαγιές, τις οποίες ακολούθησαν σφοδρές καταιγίδες, πλημμύρες και μια πανδημία”, υπενθύμισε η επιτροπή.
Οι πυρκαγιές στην Αυστραλία διήρκησαν εννέα μήνες μέχρι τον Μάρτιο και μέχρι τότε είχαν σκοτώσει ή εκτοπίσει τρία δισεκατομμύρια ζώα, ενώ κόστισαν στην οικονομία της χώρας περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια (6 δισεκ. ευρώ).
Το ετήσιο κόστος των καταστροφών ενδέχεται να αυξηθεί και να φτάσει περίπου τα 27 δισεκατομμύρια δολάρια ως το 2050, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής “η οποία είναι αναπόφευκτη τις επόμενες δύο δεκαετίες”.
“Ως συνέπεια αναμένεται να συνεχίζει να αυξάνεται το επίπεδο των θαλασσών. Οι κυκλώνες αναμένεται να μειωθούν σε αριθμό, αλλά να αυξηθεί η έντασή τους. Οι πλημμύρες και οι δασικές πυρκαγιές αναμένεται να γίνουν πιο συχνές και πιο έντονες”.
Μεταξύ των 80 συστάσεών της, η επιτροπή ζητεί καλύτερα δεδομένα για τον τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει συγκεκριμένους τομείς. Ωστόσο δεν ζητεί από τη συντηρητική κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία δέχθηκε επικρίσεις ότι καθυστερεί να αναλάβει δράση κατά της κλιματικής αλλαγής, να αντιμετωπίσει τις βαθιές της ρίζες, κάτι που απογοήτευσε πολλούς ειδικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Bianca De Marchi/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ