
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να προελαύνει στα διεθνή ύδατα και η ελληνική εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να κρατά τα ηνία παγκοσμίως και να πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Τελευταία «απόδειξη» του ανωτέρου αποτελεί η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό αγγίζει τα 4.648 πλοία. Με μεγάλη απόσταση από τον πρώτο ακολουθεί ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος με 3.910 πλοία συνολικής χωρητικότητας 233.134.877 dwt ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο κινεζικών συμφερόντων στόλος, αποτελούμενος από 6.869 πλοία χωρητικότητας 228.376.872 dwt.
Σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης, η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% φέτος ως απόρροια της πανδημίας. Για το 2021 εκτιμά ότι το διά θαλάσσης εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8% δεδομένου ότι θα υπάρξει μια κάποια οικονομική ανάκαμψη.
Στα highlights για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου και τη ναυτιλία το 2019 συγκαταλέγονται τα εξής:
– Το εμπόριο iron ore μειώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale
– H Βραζιλία ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ ως κορυφαίος εξαγωγέας σιτηρών
– Τα λιμάνια επιδεικνύουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βελτίωση της σύνδεσης με την ενδοχώρα
– Παναμάς, Λιβερία και Νήσοι Μάρσαλ παραμένουν τα κορυφαία κράτη σημαίας σε όρους πλοίων που εγγράφησαν. Έως την 1η Ιανουαρίου τα τρία αυτά νηολόγια αντιπροσώπευαν το 42% του παγκόσμιου τονάζ και το 33,6% σε όρους αξίας πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει στοιχεία για τις τέσσερις ναυτιλιακές αγορές αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Γαλλία, στο πλαίσιο της σταδιακής μετάβασης της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρίζει την Total Energies επικεφαλής του μεγαλύτερου έργου ΑΠΕ στα χρονικά…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκε με αντίρροπες μεταβολές ανάμεσα στα μεγάλα και τα μικρά μεγέθη…
Συμφωνία ύψους $25 δισ. υπέγραψε το Ιράν με την κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rosatom για την κατασκευή τεσσάρων πυρηνικών εργοστασίων στο Ιράν, μετέδωσε το…
Η ναυτιλιακή κοινότητα της Ανατολικής Μεσογείου αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την ανάγκη μείωσης των εκπομπών και κάνει βήματα προς την απανθρακοποίηση. Αν και η…
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Μία περίοδο παρατεταμένης ύφεσης διανύει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους στις κύριες εμπορικές γραμμές να σημειώνουν νέα «βουτιά» σε εβδομαδιαία βάση. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ