
Την αντίθεσή του με την πρόσφατη απόφαση του Global Maritime Forum να υποστηρίξει την επιβολή περιφερειακών μέτρων σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία γνωστοποίησε ο νηογνώμονας Lloyd’s Register.
Το Global Maritime Forum φιλοξένησε ένα διαδικτυακό «High-Level Meeting» την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν εκκλήσεις από τους συμμετέχοντες για την ανάπτυξη και την υποστήριξη περιφερειακών μέτρων προς εξάλειψη του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία.
Αντιτιθέμενος στην ιδέα υιοθέτησης περιφερειακών μέτρων, ο διευθύνων σύμβουλος του Lloyd’s Register, Alastair Marsh, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως ένας παγκόσμιος κανονισμός για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, ο οποίος θα θεσπιστεί από τον ΙΜΟ, αποτελεί το καλύτερο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στη ναυτιλία. Ο Lloyd’s Register δεσμεύεται να συνεργαστεί με όλους τους παίκτες της βιομηχανίας για τη μείωση κατά το ήμισυ των επιπέδων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2050 σε σχέση με αυτές του 2008. Για να γίνει αυτό, πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, καθώς και τα κατάλληλα καύσιμα και οι χερσαίες υποδομές, και υποστηρίζουμε ενεργά τους πελάτες μας για την επίτευξη αυτών των φιλοδοξιών».
Η επιβολή περιφερειακών μέτρων αποτελεί ένα είδος αντίδρασης απέναντι στην, κατά πολλούς, καθυστέρηση του ΙΜΟ να θεσπίσει ένα παγκόσμιο και καθολικό πλαίσιο κανόνων. Τα κανονιστικά πλαίσια σχετικά με τη διαχείριση του έρματος και την ανακύκλωση των πλοίων αποτελούν επιπλέον παραδείγματα τα οποία χρειάστηκαν αρκετό καιρό για να θεσπιστούν.
Την ίδια ώρα, η απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) έχει θορυβήσει σημαντικά τη βιομηχανία στο σύνολό της, η οποία πιστεύει πως η απόφαση αυτή θα καταστήσει το καθημερινό «modus operandi» αρκετά πιο πολύπλοκο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ