
Την αντίθεσή του με την πρόσφατη απόφαση του Global Maritime Forum να υποστηρίξει την επιβολή περιφερειακών μέτρων σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία γνωστοποίησε ο νηογνώμονας Lloyd’s Register.
Το Global Maritime Forum φιλοξένησε ένα διαδικτυακό «High-Level Meeting» την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν εκκλήσεις από τους συμμετέχοντες για την ανάπτυξη και την υποστήριξη περιφερειακών μέτρων προς εξάλειψη του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία.
Αντιτιθέμενος στην ιδέα υιοθέτησης περιφερειακών μέτρων, ο διευθύνων σύμβουλος του Lloyd’s Register, Alastair Marsh, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως ένας παγκόσμιος κανονισμός για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, ο οποίος θα θεσπιστεί από τον ΙΜΟ, αποτελεί το καλύτερο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στη ναυτιλία. Ο Lloyd’s Register δεσμεύεται να συνεργαστεί με όλους τους παίκτες της βιομηχανίας για τη μείωση κατά το ήμισυ των επιπέδων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2050 σε σχέση με αυτές του 2008. Για να γίνει αυτό, πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, καθώς και τα κατάλληλα καύσιμα και οι χερσαίες υποδομές, και υποστηρίζουμε ενεργά τους πελάτες μας για την επίτευξη αυτών των φιλοδοξιών».
Η επιβολή περιφερειακών μέτρων αποτελεί ένα είδος αντίδρασης απέναντι στην, κατά πολλούς, καθυστέρηση του ΙΜΟ να θεσπίσει ένα παγκόσμιο και καθολικό πλαίσιο κανόνων. Τα κανονιστικά πλαίσια σχετικά με τη διαχείριση του έρματος και την ανακύκλωση των πλοίων αποτελούν επιπλέον παραδείγματα τα οποία χρειάστηκαν αρκετό καιρό για να θεσπιστούν.
Την ίδια ώρα, η απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) έχει θορυβήσει σημαντικά τη βιομηχανία στο σύνολό της, η οποία πιστεύει πως η απόφαση αυτή θα καταστήσει το καθημερινό «modus operandi» αρκετά πιο πολύπλοκο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ