
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Άμπου Ντάμπι (ADNOC) θα εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασής της στην καθαρή ενέργεια με επενδύσεις σε υδρογόνο, πεδίο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την εταιρεία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Sultan Ahmet al-Jaber.
«Θέτουμε το υδρογόνο ως ένα πιθανό νέο μέρος της στρατηγικής καθαρής ενέργειας και καθαρής τεχνολογίας», δήλωσε ο al-Jaber στο φόρουμ Energy Intelligence.
Το υδρογόνο εδώ και πολύ καιρό θεωρείται πιθανό καθαρό καύσιμο, καθώς εκπέμπει μόνο υδρατμούς, αλλά απέτυχε να προσελκύσει υψηλές επενδύσεις, κυρίως λόγω του ιστορικά υψηλού κόστους παραγωγής, μεταφοράς και αποθήκευσης.
Ωστόσο, η ADNOC προβλέπει ότι οι υδρογονάνθρακες θα παραμείνουν στον πυρήνα της δραστηριότητάς της. «Μέχρι το 2030 το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παραμείνουν στην καρδιά του επιχειρηματικού μοντέλου της ADNOC», δήλωσε ο al-Jaber, ενώ ανέφερε ακόμη ότι, και στα πιο γρήγορα σενάρια ενεργειακής μετάβασης, ο κόσμος θα συνεχίσει να λαμβάνει περισσότερες από τις μισές ενεργειακές του ανάγκες από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για τις επόμενες δεκαετίες.
Η εταιρεία εμμένει επίσης στη στρατηγική της για την επίτευξη παραγωγικής ικανότητας πετρελαίου 5 εκατ. βαρελιών την ημέρα έως το 2030, δήλωσε ο al-Jaber. Ο επικεφαλής της ADNOC εκτίμησε ότι η αγορά πετρελαίου είναι «ξεκάθαρα σφιγμένη» και παρέμεινε συγκρατημένα αισιόδοξος, προσθέτοντας ότι εξακολουθεί να είναι σημαντικό να παρακολουθούμε στενά τους νέους περιορισμούς στις κινήσεις λόγω Covid-19 και τον αντίκτυπό τους στην οικονομική ανάκαμψη.
Χαιρέτισε επίσης τον ρόλο του OPEC στην εξισορρόπηση των αγορών πετρελαίου, αφότου οι αγορές έφτασαν στο χαμηλό σημείο του Μαρτίου, ενώ τόνισε ότι τα ΗΑΕ συμμορφώνονται με την ποσόστωση παραγωγής που συμφωνήθηκε με τον OPEC+.
«Οφείλω να επαινέσω τους εταίρους μας στον OPEC+ για τις συλλογικές προσπάθειές τους να εξισορροπήσουν την προσφορά και τη ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
«Τώρα ξεκινά η ανοικοδόμηση» της Γάζας δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίζοντας «υπέροχη» τη σημερινή ημέρα για τη Μέση Ανατολή, στη Σύνοδο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ