
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Άμπου Ντάμπι (ADNOC) θα εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασής της στην καθαρή ενέργεια με επενδύσεις σε υδρογόνο, πεδίο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την εταιρεία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Sultan Ahmet al-Jaber.
«Θέτουμε το υδρογόνο ως ένα πιθανό νέο μέρος της στρατηγικής καθαρής ενέργειας και καθαρής τεχνολογίας», δήλωσε ο al-Jaber στο φόρουμ Energy Intelligence.
Το υδρογόνο εδώ και πολύ καιρό θεωρείται πιθανό καθαρό καύσιμο, καθώς εκπέμπει μόνο υδρατμούς, αλλά απέτυχε να προσελκύσει υψηλές επενδύσεις, κυρίως λόγω του ιστορικά υψηλού κόστους παραγωγής, μεταφοράς και αποθήκευσης.
Ωστόσο, η ADNOC προβλέπει ότι οι υδρογονάνθρακες θα παραμείνουν στον πυρήνα της δραστηριότητάς της. «Μέχρι το 2030 το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παραμείνουν στην καρδιά του επιχειρηματικού μοντέλου της ADNOC», δήλωσε ο al-Jaber, ενώ ανέφερε ακόμη ότι, και στα πιο γρήγορα σενάρια ενεργειακής μετάβασης, ο κόσμος θα συνεχίσει να λαμβάνει περισσότερες από τις μισές ενεργειακές του ανάγκες από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για τις επόμενες δεκαετίες.
Η εταιρεία εμμένει επίσης στη στρατηγική της για την επίτευξη παραγωγικής ικανότητας πετρελαίου 5 εκατ. βαρελιών την ημέρα έως το 2030, δήλωσε ο al-Jaber. Ο επικεφαλής της ADNOC εκτίμησε ότι η αγορά πετρελαίου είναι «ξεκάθαρα σφιγμένη» και παρέμεινε συγκρατημένα αισιόδοξος, προσθέτοντας ότι εξακολουθεί να είναι σημαντικό να παρακολουθούμε στενά τους νέους περιορισμούς στις κινήσεις λόγω Covid-19 και τον αντίκτυπό τους στην οικονομική ανάκαμψη.
Χαιρέτισε επίσης τον ρόλο του OPEC στην εξισορρόπηση των αγορών πετρελαίου, αφότου οι αγορές έφτασαν στο χαμηλό σημείο του Μαρτίου, ενώ τόνισε ότι τα ΗΑΕ συμμορφώνονται με την ποσόστωση παραγωγής που συμφωνήθηκε με τον OPEC+.
«Οφείλω να επαινέσω τους εταίρους μας στον OPEC+ για τις συλλογικές προσπάθειές τους να εξισορροπήσουν την προσφορά και τη ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ