
Η εύρεση ενός νέου «modus operandi», το οποίο θα ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της ναυτιλίας, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των διαδικτυακών συνεδριάσεων (Virtual High-Level Meeting) του Global Maritime Forum, οι οποίες διήρκεσαν μία εβδομάδα.
Στις εν λόγω συνεδριάσεις έλαβαν μέρος 240 στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου, προκειμένου να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα lessons learned από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς και τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται, για την αποτελεσματικότερη ανάκαμψη των εταιρειών σε μια κερδοφόρο πραγματικότητα.
Περιφερειακοί και παγκόσμιοι κανονισμοί
Οι συμμετέχοντες συζήτησαν ενδελεχώς το ζήτημα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, συμφωνώντας μάλιστα ότι η καταλληλότερη λύση έγκειται στη συλλογική προσπάθεια και όχι σε μεμονωμένες πρωτοβουλίες της εκάστοτε ναυτιλιακής εταιρείας. Παράλληλα συμφώνησαν να συνεργαστούν κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ έλαβαν και την υποστήριξη της συμμετέχουσας στις συνεδριάσεις αναπληρώτριας Γενικής Γραμματέα του ΟΗΕ, Amina Mohammed, η οποία μεταξύ άλλων δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η φωνή των στελεχών της ναυτιλίας είναι πολύ σημαντική για την κινητοποίηση των κυβερνήσεων προς ουσιαστικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ως πιθανός παρακινητικός παράγοντας για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία προτάθηκε μια εισφορά για τις εκπομπές άνθρακα, πρόταση η οποία φαίνεται πως χαίρει της υποστήριξης των ναυτιλιακών στελεχών. Πέρα από αυτή την πρόταση, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι πρέπει να δημιουργηθούν εθνικοί και περιφερειακοί κανονισμοί, οι οποίοι θα προωθήσουν τη συγκέντρωση κεφαλαίων για την επιτάχυνση του λεγόμενου decarbonization.
Eναλλακτικά καύσιμα
Η μεγαλύτερη ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα θα ενθαρρύνει τους ενεργειακούς κολοσσούς να επενδύσουν σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής των εν λόγω καυσίμων και θα παρακινήσει τις κυβερνήσεις να προβούν στην υλοποίηση μεγάλης κλίμακας εγχειρημάτων, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav, Hugo de Stoop, δήλωσε: «Πρέπει να δημιουργήσουμε έναν συνασπισμό από πλοιοκτήτες, που είναι πρόθυμοι να υπογράψουν μια δεσμευτική επιστολή προθέσεων υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι η τιμή των εναλλακτικών καυσίμων θα είναι η ίδια με αυτή των ορυκτών. Αυτό θα δείξει ότι υπάρχει συγκεντρωτική ζήτηση για εγχειρήματα υποδομών πράσινων καυσίμων, ενώ θα εγγυηθεί και ότι τα καύσιμα θα αγοραστούν άμεσα, μόλις τα εγχειρήματα αυτά ολοκληρωθούν».
Αλλαγές πληρωμάτων
Όσον αφορά το φλέγον ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων, οι συμμετέχοντες διαβεβαίωσαν ότι οι σημαντικοί ηγέτες της βιομηχανίας θα συνεργαστούν με τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, καθώς και με άλλους αρμόδιους φορείς, για τη δημιουργία μιας ομάδας εργασίας η οποία θα επιχειρήσει να δώσει οριστική λύση στο ζήτημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ocean Network Express, Jeremy Nixon, δήλωσε: «Χρειαζόμαστε ένα κοινό πλαίσιο κανόνων και προτύπων, τα οποία να συμφωνούμε ότι αποτελούν την καλύτερη δυνατή πρακτική, και να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο το οποίο θα αποτελεί χρυσή τομή για τη διεξαγωγή αλλαγών πληρωμάτων».
Η ναυτιλία και η νέα γενιά
Παράλληλα με τις παραπάνω πρωτοβουλίες, θα δημιουργηθεί και ομάδα εργασίας για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Ο πρόεδρος της Cargill Ocean Transportation, Jan Dieleman, δήλωσε: «Πρέπει να εντάξουμε τη νέα γενιά στη βιομηχανία και όχι απλώς να δημιουργούμε πρότυπα γι’ αυτήν. Οφείλουμε να καταστήσουμε τη νεολαία πρότυπο για την ίδια τη βιομηχανία».
Το Global Maritime Forum θα συλλέξει τις ιδέες για δράση που προέκυψαν από τις συζητήσεις κατά τη διάρκεια του Virtual High-Level Meeting και θα τις αναπτύξει περαιτέρω, προκειμένου να υποστηρίξει μια καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο ανθεκτική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Φωτό: Ishant Mishra/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ