
Η εύρεση ενός νέου «modus operandi», το οποίο θα ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της ναυτιλίας, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των διαδικτυακών συνεδριάσεων (Virtual High-Level Meeting) του Global Maritime Forum, οι οποίες διήρκεσαν μία εβδομάδα.
Στις εν λόγω συνεδριάσεις έλαβαν μέρος 240 στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου, προκειμένου να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα lessons learned από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς και τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται, για την αποτελεσματικότερη ανάκαμψη των εταιρειών σε μια κερδοφόρο πραγματικότητα.
Περιφερειακοί και παγκόσμιοι κανονισμοί
Οι συμμετέχοντες συζήτησαν ενδελεχώς το ζήτημα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, συμφωνώντας μάλιστα ότι η καταλληλότερη λύση έγκειται στη συλλογική προσπάθεια και όχι σε μεμονωμένες πρωτοβουλίες της εκάστοτε ναυτιλιακής εταιρείας. Παράλληλα συμφώνησαν να συνεργαστούν κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ έλαβαν και την υποστήριξη της συμμετέχουσας στις συνεδριάσεις αναπληρώτριας Γενικής Γραμματέα του ΟΗΕ, Amina Mohammed, η οποία μεταξύ άλλων δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η φωνή των στελεχών της ναυτιλίας είναι πολύ σημαντική για την κινητοποίηση των κυβερνήσεων προς ουσιαστικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ως πιθανός παρακινητικός παράγοντας για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία προτάθηκε μια εισφορά για τις εκπομπές άνθρακα, πρόταση η οποία φαίνεται πως χαίρει της υποστήριξης των ναυτιλιακών στελεχών. Πέρα από αυτή την πρόταση, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι πρέπει να δημιουργηθούν εθνικοί και περιφερειακοί κανονισμοί, οι οποίοι θα προωθήσουν τη συγκέντρωση κεφαλαίων για την επιτάχυνση του λεγόμενου decarbonization.
Eναλλακτικά καύσιμα
Η μεγαλύτερη ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα θα ενθαρρύνει τους ενεργειακούς κολοσσούς να επενδύσουν σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής των εν λόγω καυσίμων και θα παρακινήσει τις κυβερνήσεις να προβούν στην υλοποίηση μεγάλης κλίμακας εγχειρημάτων, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav, Hugo de Stoop, δήλωσε: «Πρέπει να δημιουργήσουμε έναν συνασπισμό από πλοιοκτήτες, που είναι πρόθυμοι να υπογράψουν μια δεσμευτική επιστολή προθέσεων υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι η τιμή των εναλλακτικών καυσίμων θα είναι η ίδια με αυτή των ορυκτών. Αυτό θα δείξει ότι υπάρχει συγκεντρωτική ζήτηση για εγχειρήματα υποδομών πράσινων καυσίμων, ενώ θα εγγυηθεί και ότι τα καύσιμα θα αγοραστούν άμεσα, μόλις τα εγχειρήματα αυτά ολοκληρωθούν».
Αλλαγές πληρωμάτων
Όσον αφορά το φλέγον ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων, οι συμμετέχοντες διαβεβαίωσαν ότι οι σημαντικοί ηγέτες της βιομηχανίας θα συνεργαστούν με τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, καθώς και με άλλους αρμόδιους φορείς, για τη δημιουργία μιας ομάδας εργασίας η οποία θα επιχειρήσει να δώσει οριστική λύση στο ζήτημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ocean Network Express, Jeremy Nixon, δήλωσε: «Χρειαζόμαστε ένα κοινό πλαίσιο κανόνων και προτύπων, τα οποία να συμφωνούμε ότι αποτελούν την καλύτερη δυνατή πρακτική, και να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο το οποίο θα αποτελεί χρυσή τομή για τη διεξαγωγή αλλαγών πληρωμάτων».
Η ναυτιλία και η νέα γενιά
Παράλληλα με τις παραπάνω πρωτοβουλίες, θα δημιουργηθεί και ομάδα εργασίας για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Ο πρόεδρος της Cargill Ocean Transportation, Jan Dieleman, δήλωσε: «Πρέπει να εντάξουμε τη νέα γενιά στη βιομηχανία και όχι απλώς να δημιουργούμε πρότυπα γι’ αυτήν. Οφείλουμε να καταστήσουμε τη νεολαία πρότυπο για την ίδια τη βιομηχανία».
Το Global Maritime Forum θα συλλέξει τις ιδέες για δράση που προέκυψαν από τις συζητήσεις κατά τη διάρκεια του Virtual High-Level Meeting και θα τις αναπτύξει περαιτέρω, προκειμένου να υποστηρίξει μια καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο ανθεκτική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Φωτό: Ishant Mishra/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Εν μέσω αυξημένης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές βασικών πρώτων υλών, η Διεθνής Ένωση Χάλυβα (WSA) «βλέπει» άνοδο της παγκόσμιας ζήτησης χάλυβα το επόμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ