
Η Αίγυπτος εγκαινίασε ένα νέο διυλιστήριο στην περιοχή Mostorod κοντά στο Κάιρο, ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου στη χώρα και στην Αφρική, μια επένδυση αξίας 4,3 δισ. δολαρίων.
Το νέο διυλιστήριο θα παράγει ετησίως περίπου 4,7 εκατ. τόνους προϊόντων πετρελαίου, όπως ντίζελ, βενζίνη, κηροζίνη και άλλα, συμβάλλοντας σε αύξηση 30% στην παραγωγή ντίζελ και 15% στην παραγωγή βενζίνης.
Η επένδυση αυτή έρχεται ως συνέχεια του πλαισίου του σχεδίου του αιγυπτιακού Υπουργείου Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων για αύξηση της παραγωγής και επίτευξη αυτάρκειας σε προϊόντα πετρελαίου το 2023 μέσω νέων προηγμένων έργων διύλισης και επεξεργασίας πετρελαίου.
Ο υπουργός Πετρελαίου της Αιγύπτου, Tarek el-Molla, δήλωσε ότι το υπουργείο εργάζεται από το 2016 για την επίτευξη αυτάρκειας βενζίνης και ντίζελ έως το 2023, κατά τη διάρκεια του οποίου ο όγκος των εισαγωγών έφτασε τους 10 εκατ. τόνους ετησίως με κόστος 4,5 δισ. δολάρια.
Μιλώντας κατά τα εγκαίνια του έργου, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι φέτος οι τιμές μειώθηκαν σε 3,5 εκατ. τόνους, με κόστος 1,5 δισ. δολάρια. Οι παράγοντες που θα συμβάλουν στη σταδιακή επίτευξη αυτάρκειας τα επόμενα τρία χρόνια είναι η λειτουργία νέων διυλιστηρίων, η αύξηση της αποτελεσματικότητας των τρεχόντων, ο εξορθολογισμός της κατανάλωσης και η επέκταση του εθνικού έργου για τη μετατροπή των μηχανών αυτοκινήτων σε φυσικού αερίου, σύμφωνα με τον Αιγύπτιο αξιωματούχο.
Φωτό: Mohamed Messara/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ