
 
															Το νέο πενταετές πλάνο της Κίνας για την ασφάλεια και τη διατήρηση των προμηθειών της, αρχής γενομένης από το 2021, περιλαμβάνει αυξήσεις-μαμούθ στα αποθέματα πετρελαίου, μεταλλευμάτων και γεωργικών εμπορευμάτων, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν αξιωματούχοι στο Bloomberg.
Οι ίδιοι τονίζουν ότι το Πεκίνο μοιάζει έτοιμο να διδαχτεί από την υφιστάμενη κρίση της πανδημίας αλλά και από την επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων με τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Ως εκ τούτου, στις βλέψεις της κυβέρνησης εντάσσεται και η εξασφάλιση των απαραίτητων προμηθειών κύριων εμπορευμάτων, προκειμένου καμία ενδεχόμενη κρίση να μη θέσει σε κίνδυνο την εφοδιαστική αλυσίδα.
Η νέα στρατηγική της κινεζικής κυβέρνησης για το 2021-2025 θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, και θα περιλαμβάνει αύξηση της εγχώριας παραγωγής και κατανάλωσης, αλλά και έμφαση στον τομέα της τεχνολογίας, προκειμένου να «θωρακιστεί» η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου απέναντι σε στρεβλώσεις της παγκόσμιας οικονομίας.
Παρά το γεγονός ότι οι ποσότητες αποθεμάτων της National Food and Strategic Reserves Administration δεν γίνονται ευρέως γνωστές, κατά καιρούς τα στοιχεία αυτά έχουν διαρρεύσει. Τον περασμένο μήνα, το Bloomberg αποκάλυψε ότι στα πλάνα της Κίνας περιλαμβάνεται η εισαγωγή 2.000 τόνων κοβαλτίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Μέσα στον χρόνο, δε, η Κίνα εισήγαγε μεγάλες ποσότητες πετρελαίου μετά την κατάρρευση των τιμών, ενώ σημαντικά αυξημένες ήταν και οι εισαγωγές χαλκού προς στήριξη των εγχώριων βιομηχανιών. Εν αντιθέσει, οι εισαγωγές χοιρινού παρουσιάζουν στασιμότητα υπό τον φόβο της αφρικανικής πανώλης των χοίρων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ασιατικός γίγαντας θα προβεί στην κατασκευή μεγάλων εγκαταστάσεων αποθήκευσης των αποθεμάτων αυτών, ιδίως πετρελαϊκών, στην κινεζική ενδοχώρα. Τα παραπάνω αναμφίβολα θα επηρεάσουν και το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς, σε περίπτωση που η Κίνα αυξήσει κατακόρυφα τις εισαγωγές της προς την εκπλήρωση αυτού του στόχου, ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων θα κατευθύνεται στη χώρα τα επόμενα έτη.
Φωτό: Wu Hong/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ