
Το νέο πενταετές πλάνο της Κίνας για την ασφάλεια και τη διατήρηση των προμηθειών της, αρχής γενομένης από το 2021, περιλαμβάνει αυξήσεις-μαμούθ στα αποθέματα πετρελαίου, μεταλλευμάτων και γεωργικών εμπορευμάτων, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν αξιωματούχοι στο Bloomberg.
Οι ίδιοι τονίζουν ότι το Πεκίνο μοιάζει έτοιμο να διδαχτεί από την υφιστάμενη κρίση της πανδημίας αλλά και από την επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων με τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Ως εκ τούτου, στις βλέψεις της κυβέρνησης εντάσσεται και η εξασφάλιση των απαραίτητων προμηθειών κύριων εμπορευμάτων, προκειμένου καμία ενδεχόμενη κρίση να μη θέσει σε κίνδυνο την εφοδιαστική αλυσίδα.
Η νέα στρατηγική της κινεζικής κυβέρνησης για το 2021-2025 θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, και θα περιλαμβάνει αύξηση της εγχώριας παραγωγής και κατανάλωσης, αλλά και έμφαση στον τομέα της τεχνολογίας, προκειμένου να «θωρακιστεί» η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου απέναντι σε στρεβλώσεις της παγκόσμιας οικονομίας.
Παρά το γεγονός ότι οι ποσότητες αποθεμάτων της National Food and Strategic Reserves Administration δεν γίνονται ευρέως γνωστές, κατά καιρούς τα στοιχεία αυτά έχουν διαρρεύσει. Τον περασμένο μήνα, το Bloomberg αποκάλυψε ότι στα πλάνα της Κίνας περιλαμβάνεται η εισαγωγή 2.000 τόνων κοβαλτίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Μέσα στον χρόνο, δε, η Κίνα εισήγαγε μεγάλες ποσότητες πετρελαίου μετά την κατάρρευση των τιμών, ενώ σημαντικά αυξημένες ήταν και οι εισαγωγές χαλκού προς στήριξη των εγχώριων βιομηχανιών. Εν αντιθέσει, οι εισαγωγές χοιρινού παρουσιάζουν στασιμότητα υπό τον φόβο της αφρικανικής πανώλης των χοίρων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ασιατικός γίγαντας θα προβεί στην κατασκευή μεγάλων εγκαταστάσεων αποθήκευσης των αποθεμάτων αυτών, ιδίως πετρελαϊκών, στην κινεζική ενδοχώρα. Τα παραπάνω αναμφίβολα θα επηρεάσουν και το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς, σε περίπτωση που η Κίνα αυξήσει κατακόρυφα τις εισαγωγές της προς την εκπλήρωση αυτού του στόχου, ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων θα κατευθύνεται στη χώρα τα επόμενα έτη.
Φωτό: Wu Hong/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ