
Στη ναύλωση ενός VLCC για την αποθήκευση αργού πετρελαίου προέβη ο ενεργειακός κολοσσός BP. Σύμφωνα με στοιχεία της αναλύτριας εταιρείας Refinitiv Eikon, η BP προχώρησε στη ναύλωση του πλοίου σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Λόγω της πρόσφατης εκ νέου πτώσης των τιμών του πετρελαίου ένεκα της πανδημίας, καθώς και της πτώσης της εποχικής ζήτησης του Βορείου Ημισφαιρίου, πολλοί είναι οι ενεργειακοί κολοσσοί και τα trading houses που αναζητούν λύσεις για την αποθήκευση αργού στα πλοία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, η BP ναύλωσε το VLCC «Gene» στα $20.500/ημέρα για τους επόμενους τρεις μήνες, με δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας για άλλο ένα τρίμηνο, με τον ναύλο σε αυτή την περίπτωση να ανέρχεται στα $22.000/ημέρα.
Οι ημερήσιοι ναύλοι για τα VLCCs εξαμηνιαίας διάρκειας έφτασαν τα $120.000-130.000 τον Απρίλιο, καθώς οι traders έσπευσαν να αποθηκεύσουν το πετρέλαιό τους κατόπιν της πτώσης των πετρελαϊκών τιμών και της ζήτησης κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Κατά το Q2 και το Q3 του 2020, περισσότερα από 1 δισ. βαρέλια πετρελαίου αποθηκεύτηκαν σε δεξαμενόπλοια. Η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου αποτελεί μέρος της στρατηγικής «contango play», κατά την οποία οι traders αναζητούν χώρους αποθήκευσης στα πλοία, όταν η spot τιμή του πετρελαίου για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση. Ως εκ τούτου, οι traders αναμένουν την άνοδο των τιμών του πετρελαίου για να βγάλουν κέρδος και να καλύψουν επίσης τα έξοδα που προκύπτουν από την αποθήκευσή του.
Ωστόσο, αναλυτές της Citibank αναφέρουν πως η πρόσφατη τάση για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου είναι περισσότερο απόρροια της σημαντικής πτώσης των ναύλων παρά του super contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι δραματικά χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση).
Φωτό: Cameron Venti/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ